وبسایت آمریکایی: حذف مقاومت فلسطین به سالها زمان نیاز دارد

وبسایت آمریکایی: حذف مقاومت فلسطین به سالها زمان نیاز دارد
شنبه 20 آبان 1402 - 18:43

یک وب سایت آمریکایی گزارش داد: علیرغم جنگ اسرائیل در نوار غزه از 7 اکتبر ، فرماندهان اسرائیلی اعتراف می کنند که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با وجود تخریب زیرساخت ها در شمال نوار غزه، هنوز تا نقطه فروپاشی فاصله دارد.

العالم - فلسطین

یک منبع نظامی ارشد اسرائیلی - که خواست نامش فاش نشود- به وب سایت آمریکایی المانیتور گفت: جنبش حماس همچنان بیشتر قدرت خود را حفظ کرده است.

وی افزود نیروهای این جنبش در زیر زمین پنهان شده اند و می توانند از طریق شبکه وسیع تونل هایی که حماس در زیر غزه حفر کرده ، بین جنوب و شمال نوار غزه حرکت کنند.

این افسر اسرائیلی گفت: ساختار فرماندهی حماس تاکنون بیشترین خسارت را متحمل شده، در حالی که بیشتر نیروهای مبارز این جنبش که حدود 20 هزار نفر تخمین زده می‌شود، آسیبی ندیده‌اند.

کارشناسان نظامی بر این باورند که از بین بردن حماس از نظر نظامی کار ساده ای نیست، زیرا گروه های مقاومت هنوز توانایی جنگیدن را دارند و به گفته برخی تحلیلگران ممکن است ماه ها و شاید سال ها طول بکشد.

روزنامه وال استریت ژورنال نیز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که جامعه اطلاعاتی آمریکا در توانایی اسرائیل برای دستیابی به هدف نظامی اعلام شده خود یعنی از بین بردن جنبش حماس تردید دارند.

این منبع افزود: حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه می تواند به جنبش حماس و زیرساخت های آن آسیب برساند، اما نمی تواند ایدئولوژی حماس را از بین ببرد.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل 36 روز است که در حال جنگ هوایی، زمینی و دریایی با غزه است که طی آن محله های مسکونی را بالای سر ساکنان آن ویران کرده و 1178 فلسطینی از جمله 4506 کودک، 3027 زن و 678 سالمند شهید و به گفته برخی منابع رسمی، 27490 نفر را در سطوح مختلف زخمی کرده است.
گفتنی است کهنیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها و آمبولانس ها مشغول است.

این رژیم علاوه بر این به استفاده از سلاح های ممنوعه از جمله بمب های حاوی فسفر سفید در بمباران نوار غزه روی آورده است.

پربیننده ترین خبرها