گزارش واشنگتن پست از توافق قریب الوقوع "اسرائیل" و حماس برای مبادله اسرا

گزارش واشنگتن پست از توافق قریب الوقوع
سه شنبه 23 آبان 1402 - 10:57

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که «اسرائیل» و حماس در آستانه امضای توافق تبادل اسرا هستند. این توافق ممکن است به آزادی اسرای زن و کودک اسرائیلی در 7 اکتبر در قالب عملیات طوفان الاقصی به اسارت گردان های قسام درآمده اند، منجر شود.

العالم - فلسطین الیوم

این روزنامه به نقل از مقام مسئول اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، نوشت "خطوط کلی این توافق اکنون روشن شده است".

وی خاطرنشان کرد که در این توافقنامه آزادی زنان و کودکان اسیر اسرائیلی در نزد گروه های مقاومت، همزمان با آزادی زنان و کودکان اسیر فلسطینی – که در زندان های اسرائیلی به سر می برند – مورد تأکید قرار گرفته است.

دیوید ایگناسیوس، نویسنده این گزارش تصریح کرده است که رژیم صهیونیستی تلاش می کند همه زنان و کودکانی که تعدادشان بالغ بر 100 نفر است، آزاد شوند. البته خود وی تصریح کرده که تعداد اسرا بسیار کمتر از این است.

از سوی دیگر ابو عبیده، سخنگوی گردان های قسام عصر دیروز (دوشنبه) از "تلاش های میانجی گران قطری برای آزادی 100 زن و کودک در ازای آزادی 200 کودک و 75 زن فلسطینی" خبر داد.

وی افزود: "دشمن آزادی 100 زن و کودک از اسرای خود در غزه را خواستار شده است و میانجی گران به ما گفته اند که می توانند طی آتش بسی به مدت 5 روز 50 زن و کودک اسیر در غزه را آزاد کنند. این تعداد در نهایت به 70 نفر خواهند رسید. اما چالشی که در این زمینه وجود دارد این است که این تعداد اسیر در نزد گروه های مختلف مقاومت فلسطینی اسیر هستند. مشروط بر اینکه این آرامش در نهایت به آتش بس و صدور اجازه ورود کمک های بشردوستانه به سراسر غزه منجر شود."

پربیننده ترین خبرها