نویسنده آمریکایی: غزه در آستانه نکبه ای جدید قرار دارد

نویسنده آمریکایی: غزه در آستانه نکبه ای جدید قرار دارد
سه شنبه 23 آبان 1402 - 15:06

"‏ایشان ثارور"، در مقاله ای در واشنگتن پست به بررسی موضوع حمله به غزه و رنج مستمر فلسطینیها طی هفتاد سال گذشته می پردازد.

العالم - فلسطین اشغالی

ثارور گفت : چیزی که اکنون در ذهن بسیاری از فلسطینی ها مرور می شود، واژه "نکبه" یعنی شکستی است که یادآور همه فجایعی است که در سال 1948 گریبانگیر صدها هزار فلسطینی شد.

ثارور به نقل از همکار خود می نویسد: "در آن سال روستاهای آنها ویران شدند یا شهرک های جدیدی با اسامی جدید روی ویرانه های خانه های آنها ساخته شد و این شوک عمیق و بزرگی بود که زندگی تک تک خانواده های فلسطینی را تحت الشعاع قرار داد. اکنون خیلی ها می ترسند همان فاجعه دوباره تکرار شود."

اکنون در حالی که حملات بی وقفه و ویرانگرانه رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد، ترس از شبح شکستی جدید بر روح و روان فلسطینی ها سایه انداخته است.

وی خاطرنشان می کند که حجم و گستردگی حملات هوایی رژیم اشغالگر به این منطقه کوچک و کم وسعت، بی سابقه است؛ یک سازمان حقوقی که مقر آن در ژنو است، گفته است میزان بمب هایی که اسرائیل از 7 اکتبر بر سر غزه ریخته است، عملا با دو بمب اتمی که آمریکا بر سر ژاپن در اواخر جنگ جهانی دوم ریخت، برابری می کند.

حملات هوایی و زمینی رژیم اشغالگر به غزه تا کنون به شهادت بیش از 11 هزار فلسطینی در این منطقه انجامیده است که تعداد قابل توجهی از آنها، کودک هستند. همچنین به وقوع فاجعه هولناک انسانی و کوچ اجباری 1.7 میلیون از ساکنان غزه منجر شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها