گزارش خبرنگار العالم از اجلاس مجمع جهانی مستضعفین در تهران+فیلم

سه شنبه 23 آبان 1402 - 20:11

سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین با شعار «فلسطین محور مقاومت، غزه نماد استقامت» با حضور جمعی از مسئولین و برخی شخصیت‌ها و نمایندگان گروه‌های مقاومت، امروز در تهران آغاز به کار کرد.

العالم-ایران

تهران بار دیگر ندای حمایت از مردم بی دفاع فلسطین و محکومیت صهیونیسم و استکبار را سر داد، آن هم در زمانی که رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به تجاوزهای خود علیه نوار غزه ادامه می دهد. امروز تهران میزبان سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفین با محوریت فلسطین بود که شعار محوری آن، « فلسطین محور مقاومت، غزه نماد استقامت» بود.

خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران طی گفتگو با خبرنگار شبکه العالم اظهار کرد:‌ امروز غزه نه تنها برای امت، بلکه در جهان و نزد آزادگان جهان هم به محور عزت و کرامت تبدیل شده است، فداکاری های مردم غزه و حمسه آنها در ایستادگی در برابر دشمن، در تاریخ ثبت خواهد شد و نقطه ای درخشان در تاریخ نبرد، جهاد و مقاومت علیه حملات صهیونیستی-آمریکایی خواهد بود. امروز غزه به نمایندگی از اهل حق، نبردی جهانی علیه قدرت های استکباری را آغاز کرده است.

شرکت کنندگان این اجلاس در سخنرانی های خود به نقش مقاومت در غزه پرداختند و بر اهمیت یکپارچگی علیه رژیم اشغالگر تاکید نمودند. آنها خاطرنشان کردند که صبر و مقاومت فلسطینی ها در برابر جنایت های صهیونیستی به مثابه آغازی برای دستیابی به پیروزی های بزرگ در راستای تحقق اهداف مردم مظلوم فلسطین و بازستانی کامل حقوق آنها است.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار العالم بیان داشت: از زمان شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی براساس توطئه دولت‌های غربی، مقاومت و مبارزه مردم فلسطین آغاز شده است. مردم فلسطین در طول هفت دهه گذشته همواره با مقاومت و فداکاری های خود شناخته شده اند، اما عمليات طوفان الاقصی و مقاومت مردم مظلوم غزه اوج افتخار و آزادی است. این ملت با وجود حمایت آمریکا و غرب از اسرائیل همچنان مقاومت می کند و مقاومتش نیز قطعا به ثمر خواهد نشست. پیروزی از آن مردم فلسطین است.

سخنرانان این اجلاس با اشاره به وضعیت موجود در فلسطین اشغالی اظهار داشتند که رژیم صهیونیستی به بمباران کورکورانه غزه و کشتار غیرنظامیان، ویران کردن مساجد و مدارس و حتی بیمارستان ها بسنده نکرده و این مردم را تحت محاصره بی رحمانه ای قرار داده که صهیونیسم جهانی نیز با سکوت خود مهر تاییدی بر این جنایت ها زده است. اما باز هم مهم‌ترین مسئله ایستادگی و مقاومت فلسطینی ها به ویژه در باریکه غزه است.

درواقع باید چنین گفت که غزه با ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی به سمبل مقاومت شکست‌ناپذیر تبدیل شده و به عنوان نماد سرافرازی و قهرمانی جاودانه باقی خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها