پنتاگون: به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ۵۵ بار حمله شده است

پنتاگون: به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ۵۵ بار حمله شده است
چهارشنبه 24 آبان 1402 - 01:08

معاون سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر و در پی درگیری های گروههای مقاومت فلسطینی با رژیم اسرائیل به ۵۵ مورد رسیده است.

العالم - آمریکا

سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: تاکنون ۲۷حمله علیه نیروهای آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

این مقام پنتاگون تصریح کرد: در سوریه نیز نظامیان آمریکایی ۲۸ با مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، ۲۷ سرباز آمریکایی در این حملات دچار ضربه مغزی و ۳۲ نفر نیز دچار جراحت‌ سطحی شده‌ اند که همه این ۵۹ نفر به خدمت بازگشته اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از زمان آغاز درگیری ها میان گروههای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل در هفتم اکتبر، در حال مبارزه در سه جبهه است. کاخ سفید به دنبال محدود کردن اسرائیل است در حالیکه از حق دفاع تل آویو برای حمله به حماس دفاع می‌کند. در همین حال، ارتش آمریکا هدف حملات در عراق و سوریه قرار می‌گیرد و در درون آمریکا نیز بایدن امید دارد از رویارویی داخلی دموکرات‌ها جلوگیری کند.

اختلاف نظر زیادی میان دموکرات‌ها در مورد سیاست دولت بایدن در قبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه وجود دارد؛ ۴۶ درصد از نحوه مدیریت بایدن ناراضی هستند درحالیکه ۵۰ درصد از عملکرد وی رضایت دارند.

در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال جنایات و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده بود که پایگاه‌های آمریکایی در منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها