چرا ورود ارتش اشغالگر به بیمارستان الشفا یک شکست بزرگ است؟

پنج‌شنبه 25 آبان 1402 - 11:08

ورود ارتش اشغالگر به بیمارستان الشفاء در نوار غزه شکست بزرگی برای افکار عمومی اسرائیل و نهادهای اطلاعاتی آن است و این اقدام دستاورد نظامی ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

نبیه عواضه کارشناس سیاسی در گفت و گو با شبکه خبری العالم با اشاره به تجاوزگری 40 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گفت: واضح است که امروز شرایط میدانی در غزه گویای همه چیز است، هیچ تعادلی بین واقعیت میدانی و توانایی های تبلیغ شده از سوی رسانه‌های اسرائیلی مدعی‌ کنترل همه جزئیات، وجود ندارد.

این کارشناس سیاسی عرب افزود: اما شاخص‌های بسیار مهمی در این باره وجود دارد مثلا شلیک موشک از نوار غزه به سرزمین‌های فلسطین اشغالی 1948 به ویژه تل آویو، نقب و عسقلان و ادامه شلیک راکت و خمپاره به مناطق اطراف غزه و این موارد در حالی است که چند روز پیش رژیم اسرائیل از طریق یکی از افسران خود ادعا کرده بود که توان مقاومت را فلج کرده است.

عواضه ادامه داد: نکته دوم این که بیمارستان الشفاء حدود 600 متر با سواحل غزه فاصله دارد و از نظر جغرافیایی منطقه‌ای بسیار نزدیک به حساب می آید و یک مکان غیرنظامی است بنابراین، یک مانع بزرگ غیر قابل نفوذ به حساب نمی آید، از این رو ورود نظامیان صهیونیستی و تصرف آن یک دستاورد نظامی قابل توجه نیست.

وی افزود: نکته دیگر این است که بنا به گزارش اخیر کانال 13 عبری، ناامیدی بزرگی در زمینه ارائه اطلاعات از سوی اسرائیل وجود دارد چرا که آنچه این رژیم در مورد بیمارستان الشفاء ادعا می کرد هرگز صحت نداشت و این مکان نه مقر نظامی بود و نه در آن اسیر صهیونیست وجود داشت.

این کارشناس سیاسی عرب خاطرنشان کرد، این اشتباه یک شکست اطلاعاتی بزرگ برای ارتش اسرائیل است زیرا آنچه در رسانه‌های اسرائیلی منتشر شد عملا جعلی بود. وی تاکید کرد شکست اطلاعاتی این رژیم به خودی خود یک دستاورد برای مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها