ماکرون: در اروپا در خصوص آتش‌بس در غزه اختلاف وجود دارد

ماکرون: در اروپا در خصوص آتش‌بس در غزه اختلاف وجود دارد
جمعه 26 آبان 1402 - 00:29

رئیس‌جمهور فرانسه در بحبوحه گسترش خشم عمومی در جهان از عملیات رژیم صهیونیستی به وجود اختلاف در میان کشورهای اروپایی بر سر آتش‌بس در غزه اذعان کرد.

العالم- اروپا

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه اعتراف کرد که کشورهای اروپایی موضع یکسانی درباره آتش‌بس در جنگ غزه ندارند.

ماکرون که به سوئیس سفر کرده خواستار «وقفه فوری و متعاقب آن آتش‌بس» در جنگ غزه شد اما اذعان کرد که «در سطح اروپا موضع واحدی در این خصوص وجود ندارد.»

در همین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که اسرائیل نباید در پاسخ به عملیات حماس در روز ۷ اکتبر «تسلیم خشم شود.»

بورل گفت که اسرائیل باید از خودش دفاع کند اما «یک کار وحشتناک، انجام کار وحشتناک دیگری را توجیه نمی‌کند: شهروندان بی‌گناه از جمله هزاران کودک در هفته‌های گذشته جان باخته‌اند.»

او اضافه کرد: «من ترس‌ها و درد شما را درک می‌کنم. خشم شما را می‌فهمم اما اجازه بدهید از شما بخواهم تسلیم خشم نشوید.»

آمریکا و برخی از متحدان این کشور گفته‌اند که از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» در غزه حمایت می‌کنند، اما طرفدار آتش‌بس نیستند زیرا چنین اقدامی در مقطع کنونی به نفع حماس خواهد بود.

با وجود این، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی در عملیات رژیم صهیونیستی انتظار می‌رود فشارها بر این رژیم برای پذیرش آتش‌بس افزایش پیدا کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱۵۰۰ هزار نفر منجر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها