حماس: ادعای آمریکا درباره بیمارستان شفا تکرار یک روایت کاملا کذب است

حماس: ادعای آمریکا درباره بیمارستان شفا تکرار یک روایت کاملا کذب است
جمعه 26 آبان 1402 - 04:54

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنجشنبه شب درخصوص ادعای وزارت دفاع آمریکا گفت که ادعای پنتاگون مبنی بر اینکه حماس از بیمارستان الشفا برای اهداف نظامی استفاده می‌کند، کاملا یک دروغ تکراری است.

العالم - فلسطین اشغالی

حماس افزود: نادیده گرفتن درخواست ما برای بازرسی یک کمیته بین‌المللی از بیمارستان‌ها و مدارس نشان دهنده همدست بودن واشنگتن در جنایت‌های جنگی است.

حماس اعلام کرد: به بایدن یادآوری می‌کنیم که رژیم اشغالگر اکثر بیمارستان‌ها را بمباران کرد و با قطع برق و سوخت ۲۶بیمارستان را از کار انداخت.

تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت درخصوص شرایط اسفناک غزه گفت که وضعیت در این باریکه قابل توصیف نیست.

وی افزود: راهروهای بیمارستان‌ها مملو از مجروحان، بیماران و افراد در حال مرگ است؛ سردخانه‌ها پر شده؛ جراحی بدون بیهوشی؛ ده‌ها هزار آواره در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند؛ خانواده‌هایی که در مدارس پرجمعیت انباشته شده‌اند و از غذا و آب ناامیدند.

آدهانوم اضافه کرد: اکنون «انفجار و آتش‌سوزی گسترده» در بیماستان‌ها، دو پیامد اصلی پس از حمله نظامیان اسرائیلی است و بیماری‌های عفونی نیز بیداد می‌کند.

مقام‌های رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند حماس سلاح‌ها را در تونل‌های زیر بیمارستان‌ها مخفی می‌کند و یک مرکز فرماندهی در زیر بیمارستان «شفا» بزرگترین بیمارستان غزه ایجاد کرده و بر این اساس، این ساختمان‌ها را به یک هدف نظامی قانونی برای رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است؛ آن هم در حالی که حماس و کارکنان بیمارستان این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها