نگاهی بر اقدامات اخیر محور مقاومت علیه آمریکا در منطقه

نگاهی بر اقدامات اخیر محور مقاومت علیه آمریکا در منطقه
جمعه 26 آبان 1402 - 19:16

چند روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، گروه‌های مقاومت در حمایت از مردم فلسطین، نبرد جدیدی را با رژیم صهیونیستی و پشتیبان اصلی آن در منطقه یعنی آمریکا آغاز کردند که طی آن تاکنون دستکم ۶۵ مرتبه مواضع تروریست‌های آمریکایی در عراق و سوریه را مورد هدف قرار دادند. همچنین گروه‌های عراقی ۴ مرتبه مواضع رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار دادند.

العالم - آمریکا

گروه‌های مقاومت در عراق سوریه چند روز پس از آغاز طوفان الاقصی و حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حمایت از مردم فلسطین سلسله حملاتی را علیه نیروهای پشتیبانی ارتش اسرائیل در منطقه (تروریست‌های سنتکام) و سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.

گروه‌های مقاومت در جریان این حملات، پایگاه‌های متعلق به اشغالگران آمریکایی در منطقه و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی را با استفاده از راکت، پهپاد و موشک‌های مختلف مورد هدف قرار داده‌اند.

گروه‌های مقاومت پس از آغاز درگیری‌های اخیر در منطقه، دستکم ۲ حمله علیه پایگاه تل بیدر، ۶ حمله علیه پایگاه الشدادی، ۶ حمله علیه پایگاه کونکو، ۱۲ حمله علیه پایگاه العمر، ۶ حمله علیه پایگاه التنف، ۴ حمله علیه پایگاه الرمیلان (خراب الجیر)، ۱ حمله علیه پایگاه قسرک و ۱ حمله علیه پایگاه المالکیه در سوریه ترتیب دادند.

در عراق نیز پایگاه ویکتوری و مواضع آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل هر کدام ۱ بار، فرودگاه الحریر ۱۰ بار و مواضع ارتش آمریکا در پایگاه عین الاسد ۱۶ بار هدف حملات راکتی و پهپادی گروه‌های مقاومت قرار گرفتند.

همچنین گروه‌های مقاومت عراق تاکنون چهار مرتبه سرزمین‌های اشغالی به ویژه شهر ایلات را هدف حملات راکتی و پهپادی خود قرار داده‌اند.

نکته قابل توجه، ورود تسلیحات جدید گروه‌های مقاومت به عرصه درگیری‌ها و به‌کارگیری آنها در حملات علیه مواضع اشغالگران آمریکایی در منطقه می‌باشد. مقاومت اسلامی عراق طی روزهای اخیر، از دو فروند موشک جدید با نام‌‌های “الاقصی۱” و “صارم” رونمایی کرده است؛ همزمانی این رونمایی‌ها با افزایش اقدامات علیه آمریکایی‌ها نشان می‌دهد فصل جدیدی در تقابل با دشمنان محور مقاومت آغاز شده است.

ـ خبرگزاری تحولات جهان اسلام

پربیننده ترین خبرها