بیمارستان الشفا درحال تخلیه؛ ویدیویی از داخل بیمارستان بعد از ضرب الاجل نظامیان صهیونیست

شنبه 27 آبان 1402 - 12:59

شرایط داخل بیمارستان الشفا در غزه از وضعیت بغرنج انسانی حکایت دارد به طوری که مجروحان به جای تخت بیمارستانی روی زمین و در شرا یط نامناسب قرار دارند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی در حال تخلیه اجباری این بیمارستان است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، ویدیوی منتشر شده شرایط داخل بیمارستان الشفا درغزه را بعد از اعلام ضرب الاجل یک ساعته نظامیان صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان از کادر درمان و آوارگان و مجروحان را نشان می دهد.

منابع خبری اعلام کردند که با تهدید رژیم صهیونیستی، بیمارستان الشفا در شهر غزه درحال تخلیه است.

در همین حال العربی گزارش داد، صدها نفر با پای پیاده بیمارستان الشفا در غزه را ترک کردند. وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که با تهدیدات و فشارهای رژیم صهیونیستی تخلیه مجتمع پزشکی الشفا را آغاز کردیم.

این وزارتخانه اعلام کرد: مجروحان در مقابل بیمارستان جمع شدند و تحت نظارت صهیونیست‌ها و حرکت تانک‌ها، با پای پیاده بیمارستان را ترک کردند. وزارت بهداشت غزه همچنین تاکید کرد که بیمارستان به طور کامل تخلیه شده و تنها ۱۲۶ بیمار در آن باقی ماندند که توان حرکت ندارند.

یک پژوهشگر سیاسی فلسطینی در این زمینه به العالم گفت که رژیم اشغالگر پس از اقدام مغایر قوانین بین المللی در زمینه حمله به بیمارستان الشفا و ورود نظامیا این رژیم به این بیمارستان، نتوانست تصویری از پیروزی برای خود در غزه ایجاد کند و به رغم ادعاهای خود ناکام ماند.

حمزه البشتاوی، اظهار داشت: نه تنها دروغ های رژیم اسرائیل در مورد بیمارستان الشفاء فاش شد بلکه دروغ های آمریکایی ها نیز در حمایت از اسرائیل آشکار شد، دروغ هایی که شبیه به دروغ های اسراییلی ها بود. منابع اطلاعاتی کاخ سفید از وجود تونل ها، گروگان ها، مراکز رهبری و انبارهای تسلیحاتی حماس در مجتمع الشفاء خبر داده بودند.

وی افزود: این جنگ رسانه ای منفی و خطرناک بر سر مجتمع الشفاء در حالی به راه افتاد که افراد بیمار و آواره داخل این بیمارستان پناه گرفته بودند. واقعیت های داخل بیمارستان الشفاء این بود که شمار زیادی بیمار و آواره و شمار اندکی پزشک در آن مستقر بودند که فقط آب غیرقابل آشامیدن یا خرما در اختیار داشتند.

پربیننده ترین خبرها