توقیف کشتی اسراییلی ازسوی نیروهای یمنی؛

البخیتی: صهیونیست ها جنگ غزه را متوقف نکنند گزینه های زیادی برای آنها داریم

دوشنبه 29 آبان 1402 - 10:27

عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن با بیان این که نیروهای یمنی توقیف کشتی اسرائیلی را برای کمک به پیروزی غزه و دفاع از مردم فلسطین انجام دادند، گفت: در صورتی که جنگ علیه غزه متوقف نشود، گزینه‌های زیادی علیه رژیم صهیونیستی پیش رو خواهیم داشت.

العالم - یمن

«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اعتراف رژیم صهیونیستی به این که این کشتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی است، نشانه‌ موفقیت عملیات یمن از منظر نظامی و اطلاعاتی است. موفقیت این عملیات در زمینه نظامی بسیار چشمگیر است چراکه کشتی‌های جنگی بسیاری اعم از آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، سعودی یا اماراتی در نزدیکی آب های سرزمینی یمن حضور دارند اما نیروهای اطلاعاتی یمن توانستند این کشتی را شناسایی کنند و عملیات نظامی خود را همراه با موفقیت انجام دهند.

وی در خصوص توانایی نیروهای یمنی در کنترل کشتی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: یمن توانایی‌های نظامی خود به ویژه نیروی دریایی را در زمینه قایق‌های نظامی تندرو و موشک‌های ضد ناو توسعه داده است.

البخیتی تاکید کرد: یمن دارای موشک‌های دوربرد دریایی است که می‌تواند از هر نقطه یمن شلیک شود و به اهداف خود برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یمن دارای موشک‌های دریایی دوربردی است که می‌توانند از هر نقطه یمن شلیک شوند و به اهداف خود برسند. کشورهای ائتلاف متجاوز با مشاهده این شگفتی‌‌ های نظامی یمن، مدت‌ها پیش متوجه شدند که دست آنها دیگر در منطقه باز نیست و در رویارویی‌های خود توسعه توانمندی‌های ارتش یمن را احساس کردند و در حال حاضر نیز شاهد موفقیت بزرگ نیروهای نظامی یمن در اجرای این عملیات هستیم.

نیروی دریایی ارتش یمن عصر دیروز (یکشنبه) یک کشتی اسرائیلی را در اعماق دریای سرخ توقیف کرد. منابع یمنی اعلام کردند که 52 خدمه کشتی کشتی اسرائیلی در بازداشت و تحت تحقیقات هستند و ملیت آنها توسط آژانس‌های مربوطه یمن مشخص خواهد شد.

به دنبال توقیف کشتی اسراییلی، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد: «در اجرای دستورات رهبر جنبش انصارالله عبدالملک بدرالدین الحوثی، نیروی دریایی دولت صنعا در دریای سرخ عملیات نظامی انجام داد که نتیجه آن در دست‌گرفتن کنترل یک کشتی اسرائیلی بوده است.» وی تاکید کرد: «عملیات‌های نظامی ما علیه دشمن اسرائیلی تا زمانی که حمله به غزه و جنایت در حق برادران فلسطینی ما متوقف نشود ادامه خواهد داشت.»

در همین حال رژیم صهیونیستی تایید که نیروهای یمنی وابسته به دولت صنعا کشتی «گلکسی لیدر» متعلق به شرکت تاجر اسرائیلی «رامی اونگر» را متوقف کرده‌اند.

ارتش رژیم اشغالگر و همچنین دفتر نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، توقیف کشتی را محکوم کرده و گفتند که این عملیات عواقب بزرگی بر تجارت جهانی خواهد داشت. آنها افزودند که ده‌ها ملوان از کشورهای مختلف در این کشتی بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که نیروهای یمنی با فرود از یک هلیکوپتر کشتی گلکسی لیدر را توقیف کردند.

پربیننده ترین خبرها