گزینه‌های یمن در صورت پاسخ اسرائیل به توقیف کشتی‌اش

سه شنبه 30 آبان 1402 - 12:30

«زید الغرسی»، رئیس بخش رسانه دولت نجات ملی یمن، بر آمادگی صنعا برای پذیرفتن هرگونه پیامدهای ناشی از توقیف کشتی اسرائیلی تاکید کرد و گفت: یمن گزینه‌های و غافلگیری های استراتژیک زیادی دارد و پرتاب موشک، پهپادها و توقیف کشتی تنها آغاز راه است.

العالمیمن

زید الغرسی در گفت و گو با برنامه « مع الحدث » شبکه خبری العالم، عملیات طوفان الاقصی را یک پیروزی استراتژیک واقعی توسط نیروهای مقاومت غزه توصیف کرد که مانند یک زلزله راهبردی برای صهیونیست ها بود.

وی با اشاره به اینکه این پیروزی پیامدهای راهبردی آینده از جمله رشد چشمگیر مقاومت را به دنبال دارد، ابراز امیدواری کرد که به بقیه مناطق فلسطین نیز این عملیات گسرتش یابد.

الغرسی تاکید کرد که زمانی که رهبر انصارالله یمن درباره آغاز درگیری سخن گفت و اعلام رسمی کرد، ما برای دفاع از برادران خود در غزه آماده بودیم و برای هرگونه پیامدناشی از واکنش یمنی ها آماده هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد که روند توقیف کشتی اسرائیلی بخشی از واکنش یمنی ها در همبستگی با غزه و علیه تجاوزات شنیع اسرائیل است.

رئیس بخش رسانه دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد: استفاده از کارت دریای سرخ تاکیدی بر آمادگی کامل نیروهای یمنی برای ورود به یک نبرد واقعی دریایی علیه رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکا است.

وی گفت: ما غافلگیری ها و تسلیحات مناسبی زیادی داریم که در بیانیه سخنگوی رسمی ارتش یمن از روز اول مشخص شد که تا پایان تجاوزات علیه برادران ما در غزه، عملیات علیه دشمن اسرائیل ادامه خواهد داشت.

الغرسی افزود: ورود به دریای سرخ و کشتی‌ها گامی پس از شلیک موشک و پهپادهاست و یمن هنوز برگه های بسیاری دارد و تا زمانی که تجاوزغزه ادامه دارد ما آماده‌ایم به هر درگیری با هر گزینه ای و هر میزانی وارد شویم.

رئیس بخش رسانه دولت نجات ملی یمن گفت: ما برای نبرد دریایی آماده هستیم؛ همه گزینه ها روی میز است و این بستگی به برادران ما در غزه یا تشدید تنش از سوی اسرائیلی ها یا آمریکایی ها دارد.ما برای همهاحتمالات آماده ایم و متوقف نخواهیم شد، تا زمانی که تجاوز به برادران ما در غزه متوقف شود... حتی اگر جنگ طولانی شود اگر به گزینه های دیگری کشیده شود.

پربیننده ترین خبرها