یونیسف خطاب به مردم دنیا: آنچه کودکان غزه تجربه می‌کنند غیرقابل توصیف است

سه شنبه 30 آبان 1402 - 13:11

سلیم عویس، مسئول رسانه‌ای دفتر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: که کودکان در نوار غزه با از دست دادن رویاها و امید به زندگی، در معرض تراژدی‌های بزرگی قرار دارند.

العالم یمن

«سلیم عویس» در گفتگوی تلفنی با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد: دیروز باید روز جهانی کودک را جشن می‌گرفتیم، اما این روزها کودکان منطقه به ویژه نوار غزه شرایط بسیار سختی را پشت سر می‌گذارند.

وی وضعیت غزه را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: صحبت از کشته شدن 5 هزار کودک و زخمی شدن 10 هزار کودک در جریان تشدید تنش‌های اخیر است؛ این عددها وحشتناک است؛ امیدواریم جامعه بین الملل بیدار شود و طبق وعده‌هایش از کودکان حمایت کند.

این مسئول منطقه‌ای یونیسف با توصیف شرایط حاکم بر غزه گفت: کودکان نوار غزه با از دست دادن رویاها و امید به زندگی در معرض فجایع بزرگی قرار دارند و این موضوع وحشتناک‌تر از مرگ و ویرانی است.

وی تصریح کرد: یونیسف یک کارخانه آب شیرین کن در غزه دارد که همچنان در حال فعالیت است و ما درحال کار برای رساندن سوخت به آنجا و نگهداری آن برای رساندن آب به حدود 50 هزار کودک و خانواده‌های آواره در بیمارستان ها هستیم.

عویس خاطرنشان کرد که نیازهای کودکان در نوار غزه در حال افزایش است، ما در کنار تاکید به آتش‌بس فوری به تلاش‌های خود در راستای حمایت از کودکان غزه ادامه می‌دهیم.

سخنگوی یونیسف در غرب آسیا و شمال آفریقا خاطرنشان کرد: پیش از تشدید تنش اخیر، بیش از نیمی از کودکان نوار غزه به حمایت روانی نیاز داشتند و امروز تمام کودکان غزه با کابوس مداوم مواجه هستند.

پربیننده ترین خبرها