واکنش ها به شهادت اعضای تیم خبری المیادین در لبنان

واکنش ها به شهادت اعضای تیم خبری المیادین در لبنان
سه شنبه 30 آبان 1402 - 17:36

شهادت فرح عمر خبرنگار شبکه المیادین و ربیع العماری فیلمبردار این شبکه درحمله نیروهای رژیم صهیونیستی به تیم خبری این شبکه در جنوب لبنان با واکنش های گسترده مواجه شد.

العالم - فلسطین اشغالی

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان ضمن تسلیت به خانواده این شهیدان و شبکه المیادین، گفت که این اقدام در راستای استمرار جنایات صهیونیستی قرار دارد لذا جنایت علیه خبرنگاران ثابت می کند که هدف از این جنایات ، ساکت کردن بلندگوهای اطلاع رسانی است.

غسان بن جدو ، رئیس هیئت مدیره شبکه المیادین در واکنش به این جنایت گفت : پاسخ مقاومت به هدف قرار دادن شهیدان فرح عمر و ربیع العماری باعث افتخار ماست.

همچنین ، جنبش فتح لبنان، اقدام ارتش صهیونیستی درهدف قرار دادن متعمدانه خبرنگاران را نشانه حجم شکست و ناتوانی دشمن از سرپوش گذاشتن بر خسارات ها و تلفاتش در غزه و جنوب لبنان دانست.

از سوی دیگر ، اتحادیه خبرنگاران عرب، جنایت نیروهای اسرائیلی درحق خبرنگاران شبکه المیادین را جنایتی دیگر از سلسله جنایات صهیونیست ها علیه خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست.

گروه حشد الشعبی در عراق هم در واکنش به جنایات دشمن صهیونیستی علیه خبرنگاران به ویژه شبکه المیادین گفت این جنایت نشانه آن است که دشمن دچار جنون شده و سعی در خفه کردن صداها دارد.

حزب کتائب لبنان هم در واکنش به شهادت برخی از اعضای تیم خبری شبکه المیادین اعلام کرد : برای سومین بار رژیم صهیونیستی تیم های اطلاع رسانی را هدف قرار داد که این اقدام به منزله نقض قوانین و موازین بین المللی است.

این حزب لبنانی، حمایت از خبرنگاران و تیم های اطلاع رسانی را در جنگ خواستار شد و اعلام کرد که فعالان رسانه ای در جنگ دخالتی ندارند و فقط واقعیت ها را منتقل می کنند.

پربیننده ترین خبرها