ارتش رژیم اشغالگر به کشتن اشتباهی سربازان خود در غزه ادامه می دهد!

سه شنبه 30 آبان 1402 - 20:30

روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» از کشته شدن تعدادی از نظامیان اسرائیلی به ضرب گلوله همرزمان خود در جریان نبردهای باریکه غزه خبر داد.

العالم - فلسطين

با تشدید درگیری‌های مستمر میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در چند منطقه باریکه غزه و عملیات موفق و ویژه رزمندگان مقاومت، نظامیان صهیونیست به عقب نشینی از مواضع درگیری ناچار می شوند.

ارتش رژیم اشغالگر نام دو نفر از سربازان خود را که در درگیری های شمال باریکه غزه کشته شده بودند ، در لیستی تحت عنوان " قابل انتشار" منتشر کرد. این نیروها از اعضای تیپ جفعاتی بودند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از جراحت شدید پنج سرباز دیگر در جریان نبردهای باریکه غزه خبر داد. بدین ترتیب ، شمار کل کشته های ارتش این رژیم بنا بر اعلام رسمی، از آغاز عملیات نظامی زمینی در باریکه غزه به ۷۰ نفر و به بیش از ۳۹۰ نفر از آغاز عملیات طوفان الاقصی افزایش یافت.

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، تأکید کرد که رزمندگان آن در درگیری‌ها در محورهای پیشروی در شمال باریکه غزه در بیت حانون، بیت لاهیا، الصفطاوی، و غرب اردوگاه جبالیا؛ هفت خودروی نظامی را هدف قرار دادند.

همچنین تجمع و مواضع استقرار نظامیان صهیونیست در اطراف برج های شیخ زاید در شمال باریکه غزه از سوی رزمندگان مقاومت هدف قرار گرفت.

گردان های قدس همچنین از کشته و زخمی شدن 6 سرباز اسرائیلی در جریان درگیری شدید با مسلسل و گلوله های آر پی جی در محور پیشروی در غرب بیت لاهیا و در محور الزیتون خبر داد.

این در حالی است که برخی رسانه های اسرائیلی از فعال شدن سامانه پدافند هوایی داوود برای مقابله با موشک های پرتاب شده از غزه به تل آویو خبر دادند، گردان های قسام این شهر و شهرک های مجاور باریکه غزه و پایگاه نظامی رعیم را با موشک هدف قرار دادند.

گردان های قسام همچنین تاکید کردند در سه روز گذشته توانسته اند بیش از شصت خودروی نظامی اسرائیلی از جمله ده ناو نظامی را هدف قرار دهند و تعدادی از نظامیان اشغالگر را به هلاکت برسانند و یا مجروح کنند.

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان های قسام، گفت: اشغالگران خودروهای آسیب دیده خود را با بمباران منهدم می کنند تا آثار ناامیدی خود را زمانی که قادر به عقب نشینی نیستند، از بین ببرند، علاوه بر این، نیروهای خود را با این تصور که به اسارت گرفته شده اند، بمباران می کنند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز به نوبه خود با تاکید بر این اطلاعات، از کشته شدن شماری از نظامیان اسرائیلی به ضرب گلوله همرزمانشان در جریان درگیری های باریکه غزه خبر داد و به نقل از ارتش صهیونیستی تاکید کرد بیشتر این موارد در جریان درگیری مشترک نیروهای زرهی و پیاده نظام رخ داده و ارتش تصمیم گرفت که هر نیرویی که وارد ساختمان می شود، باید موقعیت خود را در داخل آن نشان دهد و تانک ها باید در هنگام تیراندازی به ساختمان ها بیشتر مراقب باشند.

به گزارش خبرنگار نظامی این روزنامه، بیش از ده هزار سرباز اسرائیلی در باریکه غزه در مرکز این شهر و در محله الزیتون و جبالیا با فلسطینی ها می جنگند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها