دیدار امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی و رهبران مقاومت +عکس

دیدار امیرعبداللهیان با مقامات لبنانی و رهبران مقاومت +عکس
چهارشنبه 1 آذر 1402 - 20:31

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفتگو با مقامات لبنانی و رهبران مقاومت در خصوص تحولات فلسطین، وارد بیروت شد.

العالم - ایران

این سفر در استمرار و تکمیل تلاش‌های مستمر و فشرده دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران طی یک ماه و نیم گذشته در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، پایان دادن به تجاوز ظالمانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه غزه، رفع محاصره ظالمانه و ارسال کمک های انسان‌دوستانه به آن انجام می‌شود.

در سفر به بیروت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و خلیل الحیه مسؤل روابط عربی اسلامی و نایب رئیس جنبش حماس در غزه دیدار و در خصوص تحولات فلسطین دیدار و گفتگو کرد. بررسی آخرین تحولات غزه و روند قریب الوقوع آتش بس در این منطقه، مهمترین موضوع مورد گفتگو در دیدار مشترک وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات جنبش های حماس و جهاد اسلامی بود.

همچنین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر جاری به بیروت، با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار آخرین وضعیت جنگ رژیم غاصب صهیونیستی علیه غزه، آتش بس قریب الوقوع، راه‌های تثبیت آتش‌بس احتمالی و کمک رسانی به ملت مظلوم فلسطین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین آخرین وضعیت روند سیاسی در لبنان نیز از موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر در این دیدار بود.

پربیننده ترین خبرها