گزارش العالم؛

واکنش اسرائیلی‌ها به توافق آتش‌بس در غزه+فیلم

چهارشنبه 1 آذر 1402 - 21:11

تسلیم رژیم صهیونیستی در برابر شروط و خواسته‌های جنبش حماس و موافقت آن با آتش‌بس در غزه به منظور تبادل اسرای طرفین و ورود کمک‌ها به این منطقه محاصره شده، موجی از واکنش‌ها میان صهیونیست‌ها به همراه داشت و این سوال مطرح شده که آیا وضعیت به نقطه صفر بازگشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس صرفندی خبرنگار العالم در رام‌الله اظهار داشت: به باور صهیونیست‌ها، ورود به مرحله مذاکره با حماس و دستیابی به آتش‌بسِ ولو محدود و موقت، به مثابه بازگشت به نقطه صفر در جنگ است؛ زیرا بنیامین نتانیاهو به اسرائیلی‌ها وعده نابودی حماس و آزادی بی‌قید و شرط اسرای اسرائیلی در نزد این گروه را داده است ولی او امروز به مذاکره با حماس تن داد.

خبرنگار العالم تصریح کرد: بسیاری در فلسطین اشغالی از جمله بن کاسپر( تحلیلگر سیاسی) و افرایم هالیوی( رئیس سابق موساد) انتقاداتی را مستقیما متوجه کابینه نتانیاهو می‌کنند و تأکید دارند که او طی ۴۷ روز جنگ، هیچ‌ دستاورد میدانی به‌دست نیاورده است.

طبق این گزارش، خانواده‌های اسرای اسرائیلی کابینه نتانیاهو را درباره مرحله پسا آتش‌بس تحت فشار قرار داده‌اند؛ زیرا معتقدند که بازگشت دوباره به تنش نظامی و به میدان جنگ جان اسرای‌شان در نوار غزه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

همانطور که صهیونیست‌ها نیز اذعان می‌کنند آتش‌بس در غزه و توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم اشغالگر یک پیروزی برای مقاومت بعد از جنگ ۴۷ روزه علیه نوار غزه محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها