بلایی که حزب الله امروز بر سر ارتش صهیونیستی آورد + ویدئو

پنج‌شنبه 2 آذر 1402 - 22:34

در چهل و هشتمین روز از عملیات طوفان الاقصی، صدای گلوله و موشک در مرز لبنان با فلسطین اشغالی فروکش نکرده و مقاومت اسلامی لبنان از ساعات اولیه امروز مواضع ارتش اشغالگر و خودروهای آن در منطقه الجلیل را با دهها راکت و موشک هدف قرار داد.

العالم – لبنان

حزب الله در بیانیه ای از اجرای چند عملیات نظامی علیه اهداف، مراکز استقرار و مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

همزمان ستاد اطلاع رسانی جنگ حزب الله صحنه هایی از هدف قرار دادن تعدادی از مواضع نظامیان اشغالگر صهیونیست را در مرز فلسطین اشغالی با لبنان منتشر کرد.

رزمندگان مقاومت اماکن استقرار نیروهای پیاده نظام ارتش اشغالگر را در مواضع نظامی الظهیره، جل العلام، برکه ریشا و در مجاورت شهرک صهیونیست نشین سعسع با سلاح های مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله همچنین مواضع نظامیان اشغالگر در مجاورت موضع نظامی المرج، اطراف مواضع نظامی الراهب، تل شعار و حرج رمیم را هدف قرار داد و تلفاتی به دشمن وارد کرد.

رزمندگان مقاومت همچنین منزلی را که نظامیان دشمن در شهرک صهیونیست نشین المناره در آن مستقر بودند، با دو موشک هدایت شونده هدف قرار دادند. در این حمله دستکم چهار نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد که پایگاه عین زیتیم نزدیک شهر صفد را با چهل و هشت راکت کاتیوشا هدف قرار داده است.

حزب الله همچنین موضع نظامی خربه ماعر و استحکامات آن را با تسلیحات موشکی هدف قرار داد. یک دستگاه تانک مرکاوا نیز که در میان درختان استتار کرده بود، با موشک هدایت شونده هدف قرار داده شد.

در همین حال، حزب الله یاد و خاطره شش تن از مجاهدان شهید خود را گرامی داشت. پنج تن از آنها از جمله عباس محمد رعد، فرزند رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسیدند. با شهادت آنها، تعداد شهدای مقاومت لبنان به ۸۵ نفر رسید.

از سوی دیگر، هواپیماهای رژیم اشغالگر به مواضع حزب الله در جنوب لبنان حمله کردند و توپخانه های این رژیم نیز حومه شهرک های طیر حرفا، شیحین و الجبین و اطراف روستاهای بخش غربی و همچنین حومه شهرک های عیتا الشعب، رامیه و القوزح در بخش مرکزی را هدف قرار دادند.

پربیننده ترین خبرها