اتهامات علیه نتنیاهو و گالانت به تلاش برای شکست طرح مبادله اسرا

اتهامات علیه نتنیاهو و گالانت به تلاش برای شکست طرح مبادله اسرا
پنج‌شنبه 2 آذر 1402 - 22:40

تعدادی از نویسندگان اسرائیلی ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم را به تلاش برای شکست طرح مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از طریق تهدید به ترور رهبران این جنبش در خارج از فلسطین اشغالی متهم کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

اورولی بارلیف، یکی از این نویسندگان گفت : نتنیاهو در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته در کنار گالانت و بنی گانتز اعلام کرد که دستور ترور رهبران حماس در سراسر جهان را به رییس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) داده و با این کار فرصت دستیابی به توافق برای مبادله اسرا را به خطر انداخته است.

وی در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که نتنیاهو با تکبر از دستوراتی به رییس موساد حرف می زند که نشان می دهد او یا در تصمیم گیری بسیار آشفته و سردرگم است یا اینکه صرفا بر اساس منافع شخصی خود چنین کارهایی می کند.

وی تصریح کرد که چنین رفتارهایی با هر علتی که صورت گرفته باشد، نشان می دهد که نتنیاهو اصلا صلاحیت تصمیم گری را ندارد و نباید به او اجازه داد که با این وضعیت به ادامه جنگ بپردازد.

یوسی میلمان، تحلیل گر مسایل جاسوسی این رژیم هم در روزنامه هاارتس با تحلیل علل تلاش نتنیاهو و گالانت برای تهدید به ترور رهبران حماس در خارج آنهم ۱۲ ساعت قبل از اعلام اجرای آتش بس و ازادی اسرا، آنها را به تلاش برای شکست طرح مبادله اسرا متهم می کند.

رامی ایدلیست، یکی دیگر از نویسندگان این رژیم ، گالانت را که درباره اسماعیل هنیه و خالد مشعل گفته بود این دو در وقت اضافه زندگی می کنند و منظورش نیت این رژیم برای ترور انهاست، متهم کرده و گفت که گالانت و نتنیاهو با این کار زندگی اسرای اسرائیلی را به خطر می اندازند.

پربیننده ترین خبرها