امیر ایرانی: بزودی شناورهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی خواهد شد

امیر ایرانی: بزودی شناورهای جدید نیروی دریایی ارتش رونمایی خواهد شد
جمعه 3 آذر 1402 - 11:09

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هفتم آذرماه شاهد الحاق شناورهای سطحی رزمی، شناورهای پشتیبانی رزم و سامانه‌های موشکی سطح به سطح، سطح به هوا و ساحل به دریا و یگان‌های بدون سرنشین شامل شناورها، زیردریایی‌ها و پرنده‌های بدون سرنشین خواهیم بود.

العالم - ایران

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: هفتم آذرماه که یادآور عملیات هم‌رزمان من در در عملیات مروارید تنها پس از 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی توانست موجودیت رژیم بعثی و در حوزه اقتصادی توان این رژیم را به پایان برساند و از عرصه دریا حذف کند.

وی افزود: این عملیات غرورآفرین باعث شد تا 8 سال آینده آن‌گونه که شاهد بودیم و حتی سالیانه بعد از آن دشمن بعثی نتواند در عرصه دریا حضور موفقی داشته باشد و نفت خود را از خلیج فارس صادر کند و بنادرش برای همیشه بسته شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به فعالیت‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: در مقابل، با تلاش نیروی دریایی ارتش و اسکورت ده‌ها فروند کشتی تجاری و نفتکش هیچ‌گاه ایران عزیز با توقف صادرات نفت مواجه نشد و همواره خطوط دریایی آن فعال بود و صادرات کالا از بنادر کشورمان صادر می‌شد.

امیر ایرانی ادامه داد: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش با ایجاد ابهامات راهبردی متعدد در حوزه دفاعی و دریایی توانست در هندسه شوم ترسیمی دریایی دشمن با اتحاد همه‌جانبه و هم‌افزایی همه اقوام ایران زمین در راستای توسعه همه‌جانبه و پایدار با همه ملل جهان در مسیر پیشرفت و تحقق ایران قوی با قدرت و اقتدار گام بردارد.

به گزارش تسنیم،‌ وی اضافه کرد: امسال همزمان با هفتم آذر، نیروی دریایی ارتش مفتخر است از تجهیزات جدید رونمایی کرده و شاهد الحاق شناورهای سطحی رزمی، شناورهای پشتیبانی رزم و سامانه‌های موشکی سطح به سطح، سطح به هوا و ساحل به دریا و انواع یگان‌های بدون سرنشین شامل شناورها، زیردریایی‌ها و پرنده‌های بدون سرنشین خواهیم بود.

پربیننده ترین خبرها