حماس: رژیم صهیونیستی توافق آتش‌بس را نقض کرد/ هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست

حماس: رژیم صهیونیستی توافق آتش‌بس را نقض کرد/ هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست
شنبه 4 آذر 1402 - 15:57

مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: رژیم صهیونیستی در موارد متعدد توافق آتش بس را نقض کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

«طاهر النونو» روز شنبه در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: رژیم صهیونیستی به بندهای مربوط به ورود کامیون های حامل کمک ها و سازو کار مورد توافق درباره آزادسازی اسیران پایبند نماند.

وی اضافه کرد: نظامیان اشغالگر از طریق تیراندازی در چند منطقه و شهادت دو شهروند در نوار غزه، توافق را زیرپا گذاشتند.

النونو گفت: همچنان منتظر اجرای توافق هستیم و در نامه ای به سازمان ملل متحده اعلام می کنیم که هیچ بهانه ای در این باره پذیرفتنی نیست.

مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: از نقش آفرینی میانجی ها استقبال می کنیم و برای بررسی توافق های جدید، آمادگی کامل داریم.

النونو افزود: سخن اشغالگران درباره امکان اشغال غزه فریب است، زیرا حماس با حضور خود ریشه در جان ملت فلسطین دارد.

به گزارش ایرنا، آتش‌بس چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (۳ آذرماه) به وقت محلی آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه (۲ آذرماه) ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شد، با یک روز تاخیر از روز جمعه در غزه انجام شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی، به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

پربیننده ترین خبرها