رسانه های صهیونیستی: حماس به رغم عملیات زمینی همچنان قدرتمند است

رسانه های صهیونیستی: حماس به رغم عملیات زمینی همچنان قدرتمند است
شنبه 4 آذر 1402 - 08:01

رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که حماس با وجود حمله زمینی نظامیان رژیم اسراییل به غزه همچنان قدرتمند است.

العالم ـ فلسطین اشغالی
بنابر گزارش المنار، رسانه های رژیم صهیونیستی خاطرنشان کردند که حماس به رغم عملیات زمینی اسرائیل، همچنان قدرتمند است و کنترل اوضاع را در سطوح مدیریت و رهبری در دست دارد.

بنابر گزارش رسانه های صهیونیستی،‌ حماس توانست اسرائیل را - به رغم ادعاهای نتانیاهو - به آتش بس وادار کند.

آتش بس موقت 4 روزه در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس روز جمعه (3 آذر ماه) از ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز شد.
بر اساس این آتش‌بس قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود.

در طول 4 روز آتش‌بس موقت 50 اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. در مقابل هر اسیر اسرائیلی، 3 اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می شوند.

قرار است روزانه 200 کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه ارسال شود.
آتش بس موقت برای تبادل اسرا و ارسال کمک های انسانی در حالی آغاز شده است که رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود اسرای اسراییلی نزد حماس باید بدون قید و شرط آزاد شوند و با حمله زمینی به غزه حماس را نیز نابود خواهد کرد.

اما سرانجام این رژیم بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف نظامی که پیش از این اعلام کرده بود، تنها دستاوردش کشتار بیش از 14 هزار فلسطینی شامل زنان و کودکان و بمباران و تخریب خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها است که به لحاظ وحشیگری و ارتکاب جنایت جنگی یک رکورد برای جنایتکاران صهیونیست به حساب می آید و آبرویی برای آنان در نزد افکار عمومی جهان باقی نگذاشته است.
نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی به حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها و استفاده از بمب های ممنوعه مبادرت کرد و سرانجام بدون دستیابی به موفقیت های نظامی به نا چار تن به آتش بس داد.

پربیننده ترین خبرها