کاخ سفید: شهروندان آمریکایی نزد حماس امروز آزاد نمی‌شوند

کاخ سفید: شهروندان آمریکایی نزد حماس امروز آزاد نمی‌شوند
شنبه 4 آذر 1402 - 19:09

یک مقام کاخ سفید اعلام کرده که انتظار نمی رود شهروندان آمریکایی بخشی از گروه دوم اسیران آزاد شده نزد حماس در روز شنبه باشند.

العالم ـ آمریکا

این مقام آمریکایی روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: اما کاخ سفید همچنان "امیدوار" است که سه شهروند آمریکایی بخشی از مذاکرات آزادسازی گروگان ها در روزهای آینده باشند.

این مقام کاخ سفید گفت: جو بایدن آزادی دو شهروند آمریکایی راتضمین کرد تا مقدمه ای برای آزادی بیشتر گروگان ها باشد. ما در مراحل اولیه قرار داریم و شاهد آزادی حداقل ۵۰ زن و کودک در مرحله اول توافق خواهیم بود.

وی ادامه داد: موضوع آزادی این افراد شامل سه زن و کودک دوتابعیتی که شهروند آمریکا هستند، در روزهای آینده آشکار خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بعدازظهر جمعه به خبرنگاران گفت که واشنگتن نمی‌داند که شهروندان آمریکایی که گروگان گرفته شده‌اند چه زمانی آزاد می‌شوند، اما تاکید کرد که "امیدوار است و انتظار دارد که آنها به زودی آزاد شوند."

وی توضیح داد که نمی‌داند سه آمریکایی از جمله ابیگیل ادان چهار ساله که در دسته زنان یا کودکان قرار می‌گیرند، چه زمانی آزاد می‌شوند، اما تایید کرد که "انتظار دارد این اتفاق رخ دهد."

او درباره احتمال آزادی این سه آمریکایی گفت: «امید و انتظار من این است که به زودی این اتفاق بیفتد.»

مقامات امیدوارند که این سه شهروند آمریکایی بخشی از مذاکرات آزادی حداقل ۵۰ زن و کودک باشند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از 48 روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد شوند. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

آتش‌بس موقت چهار روزه میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه ۰3 آذر ماه (به وقت محلی) آغاز شد. این آتش بس موقت قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از در غزه اجرایی شد.

پربیننده ترین خبرها