گزارش العالم از ویرانی‌های حملات صهیونیست‌ها به خان‌یونس/ احتمال تمدید آتش بس برای 6 روز+فیلم

شنبه 4 آذر 1402 - 22:39

خبرنگار العالم از حجم انبوه ویرانی در شهر خانیونس بر اثر حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش رژیم اشغالگر در طول 48 روز جنگ تجاوزکارانه علیه غزه خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

احمد سهمود خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داد: مردم از فرصتی که توافق آتش‌بس موقت برای آنها فراهم کرد، به خانه‌های خود در منطقه خزاعه در خانیونس بازگشتند. تقریبا 90 درصد از ساکنان منطقه اثری از خانه‌های خود ندیدند. برخی مناطق مسکونی بر اثر حملات جنگنده‌های اسرائیلی و شلیک بمب‌های آمریکایی به طور کامل با خاک یکسان شده است.

خبرنگار العالم در خصوص آتش‌بس نیز خاطرنشان کرد: ملت فلسطین اینک برای نخستین بار پس از 50 روز جنگ و حملات جنایتکارانه ارتش اشغالگر، با برقراری آتش‌بس نفس راحتی کشیده و احساس امنیت می‌کنند. مردم خواهان تمدید آتش‌بس هستند و برخی اطلاعات حاکی از گفتگوهای مثبت و سازنده میان طرف‌های اسرائیلی و مصری و قطری است.

احمد سهمود از وجود فضاهای مثبت برای تمدید آتش بس از 4 روز به 6 روز خبر داد و گفت: این امر پس از پایان توافق آتش‌بس 4 روزه فعلی مشخص خواهد شد. قرار است طبق این توافق مقاومت فلسطین، ده‌ها اسیر غیرنظامی اسرائیل را در مقابل آزادی ده‌ها اسیر فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی، آزاد کند.

حماس روز گذشته 13 اسیر اسرائیلی از جمله 9 زن و 4 کودک را آزاد کرد. رژیم صهیونیستی نیز 39 اسیر فلسطینی از کرانه باختری و قدس اشغالی از جمله 24 زن و 15 کودک را آزاد کرد. در چارچوب این توافق که با میانجیگری قطر و مصر و امریکا حاصل شد، قرار است طی روزهای آینده نیز تعداد دیگری از اسرای اسرائیلی و فلسطینی آزاد شوند.

پربیننده ترین خبرها