گاردین فاش کرد؛

همکاری بزرگ‌ترین شرکت روابط عمومی آمریکا با امارات و عربستان

همکاری بزرگ‌ترین شرکت روابط عمومی آمریکا با امارات و عربستان
يکشنبه 5 آذر 1402 - 07:47

این گزارش به جزئیات توافق امارات با ادلمن از سال ۲۰۰۷ پرداخته و دریافته است که این شرکت بیش از ۶ میلیون دلار در ازای بهبود وجهه این کشور دریافت کرده است.

العالم - آمریکا

بنابه این گزارش، امارات در صدر این کشورها قرار دارد؛ به ویژه که روزهای آینده نیز میزبان رهبران جهان در نشست آب و هوایی (کاپ۲۸) است.

گاردین با همکاری بنیاد پژوهشی Aria دریافته: ادلمن و شرکت‌های وابسته، میلیون‌ها دلار از این دولت‌ها، برای تقویت و بهبود تصویر، و نیز ترویج روایت مطلوب آنها دریافت کرده است.

از همین‌رو، نظرسنجی‌ها معمولاً در ارزیابی میزان ترجیح رژیم‌های استبدادی عربی، ازجمله در امارات و عربستان اغراق‌آمیز بوده است؛ چرا که بسیاری از شرکت‌کنندگان نگران انتقام دولت هستند؛ اگرچه این امر، مانع از بهره‌برداری خود این دولت‌ها از نتایج ادلمن، به منظور مشروعیت‌بخشی به حاکمیت‌شان نشده است.

این تحقیق همچنین به جزئیات توافق امارات با ادلمن از سال ۲۰۰۷ پرداخته و دریافته است که این شرکت بیش از ۶ میلیون دلار در ازای بهبود وجهه این کشور دریافت کرده است.

در این راستا، دولت ابوظبی و شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) از مهم‌ترین مشتریان ادلمن در امارات به شمار می‌روند؛ که تلاش آنها با انتخاب امارات برای میزبانی نشست کاپ۲۸ به اوج خود رسید.

ادلمن سال ۲۰۱۰ دو قرارداد دیگر نیز با دولت امارات بست؛ و یک سال بعد، برای نخستین‌بار نام این کشور در «اعتمادسنجی ادلمن» (Trust Barometer Eldman) ظاهر شد؛ از آن سال، نظرسنجی‌های ادلمن مرتباً از اعتماد شدید شهروندان اماراتی به دولت حکایت دارد.

از سوی دیگر، اگرچه ادلمن همکاری با دولت سعودی را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرده، اما نام این کشور در اعتمادسنجی، از سال ۲۰۱۹ ظاهر شد؛ یعنی کمتر از سه ماه پس از ترور جمال خاشقجی.

رسانه‌های سعودی بطور گسترده به نتایج نظرسنجی ادلمن، برای نشان دادن محبوبیت رژیم آل‌سعود استناد می‌کنند.

ادلمن اوایل فوریه، یک قرارداد سه ساله برای تقویت «حضور مدیران اجرایی شهر NEOM در شبکه‌های اجتماعی»، امضا کرد

این شرکت همچنین با قرارداد جداگانه‌ دیگری نیز برای همکاری با برخی دیگر از حساب‌های NEOM در شبکه‌های اجتماعی موافقت کرد.

پربیننده ترین خبرها