صهیونیست‌ها برای غیرمسکونی کردن غزه ۴۰ هزار تن بمب بر سر فلسطینی‌ها ریختند

صهیونیست‌ها برای غیرمسکونی کردن غزه ۴۰ هزار تن بمب بر سر فلسطینی‌ها ریختند
يکشنبه 5 آذر 1402 - 22:16

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ تاکنون، صهیونیست‌ها ۴۰هزار تن بمب بر سر مردم فلسطین انداخته‌اند تا نوار غزه به طور عملی قابل سکونت نباشد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش آناتولی، دفتر رسانه‌ای دولت حماس در نوار غزه روز یکشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون ۴۰هزار تن مواد منفجره را با هدف غیرقابل سکونت کردن این باریکه، بر سر مردم فلسطین انداخته‌ است.

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای حماس در سومین روز آتش‌بس موقت بین اسرائیل و حماس که از صبح جمعه اجرایی شد، بیانیه‌ای در تلگرام منتشر کرد.

معروف در این بیانیه آورده است: نیروهای اشغالگر اسرائیل ۴۰هزار تن مواد منفجره از آغاز جنگ بر روی نوار غزه انداخته اند که تاکنون هیچ اشاره‌ای به آن در رسانه‌های جمعی در سطح بین‌الملل نشده است.

این مقام جنبش حماس تاکید کرد که بمب‌های استفاده شده در این جنگ همگی دارای فناوری جدیدی بودند که هدف‌های دقیقی انتخاب می‌کنند. به عبارتی آنها هدف‌شان غیرقابل سکونت کرده غزه بود.

معروف در این بیانیه درباره آتش‌بس موقت صحبت کرد و افزود: در این روزها که بمباران متوقف شده، گستردگی جنایات صهیونیست‌ها بیشتر نمایان شده است.

وی به کارشکنی صهیونیست‌ها برای اخلال در امدادرسانی به مردم فلسطین اشاره کرد و یادآور شد که هنوز یک سوم جمعیت نوار غزه اقلام ضروری دریافت نکرده اند و در این میان غیبت نهادهای بین‌المللی مشهود است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها