درخواست صلیب سرخ برای ادامه آتش‌بس در غزه

درخواست صلیب سرخ برای ادامه آتش‌بس در غزه
دوشنبه 6 آذر 1402 - 10:08

سازمان صلیب سرخ درخواست کرد، آتش‌بس موقت و روند تبادل اسرا در نوار غزه با هدف ورود کمک‌های اضطراری بیشتر به این منطقه ادامه یابد.

العالم - اروپا

سازمان صلیب سرخ اعلام کرد، برای ورود کمک‌های اضطراری بیشتر به نوار غزه ضروری است آتش‌بس موقت و روند تبادل اسرا همچنان ادامه پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، حماس و رژیم صهیونیستی روز شنبه با تداوم آتش بس موقت در غزه به تبادل اسرا پرداختند.

در چارچوب توافق مربوط به این آتش‌بس که از روز جمعه به مدت چهار روز اجرایی شده، مجموعا 50 اسیر صهیونیست و 150 اسیر فلسطینی مبادله می‌شوند.

«پاسکال هانت»، مدیر پاسخ به بحران در صلیب سرخ در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» در روز یکشنبه بیان داشت: «شرایط جمعیت و وضعیت در این منطقه به حدی وخیم است که نیاز به ادامه این آتش‌بس داریم تا کامیون‌های بیشتر و کمک‌های اضطراری بیشتر وارد غزه شوند.»

این مقام صلیب سرخ ادامه داد: «من به همین دلیل با وجود اینکه اطمینان و اطلاع ندارم اما واقعا امیدوارم همه چیز همانطور که در جریان دو عملیات قبلی مشاهده کردیم، بدون هیچ مشکلی ادامه یابد.»

او بیان کرد: «مردم غزه تحت شرایطی زندگی می‌کنند که من حتی قادر به توصیفش نیستم چون هرگز در تمام طول عمر خدمتم برای صلیب سرخ چنین وضعیتی را ندیدم. تمدید آتش‌بس هم برای کل جمعیت و هم برای اسرا حیاتی است.»

وی افزود، صلیب سرخ در تمام مدت در حالت آماده باش بوده و برای ارائه پشتیبانی‌های بیشتر در صورتی که معضلاتی بروز پیدا کنند، آمادگی دارد.

هانت با اشاره به اینکه در سومین روز آتش‌بس پیشنهادی «نمی‌تواند پیش‌بینی آینده را داشته باشد» اظهار کرد، صلیب سرخ یک «رویکرد گام به گام» را نسبت به مذاکرات جاری در پیش می‌گیرد.

به گزارش فارس،‌ آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

پربیننده ترین خبرها