تنش در شورای جنگ اسرائیل/درخواست گانتس برای حذف بودجه شهرک‌ها

تنش در شورای جنگ اسرائیل/درخواست گانتس برای حذف بودجه شهرک‌ها
دوشنبه 6 آذر 1402 - 14:55

بحران مالی رژیم صهیونیستی به تنش سیاسی در شورای جنگ انجامید و یک عضو موثر آن تهدید کرد به اصلاحیه بودجه رای نخواهدداد.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» و عضو شورای جنگ تهدید کرد که در صورت حذف نشدن بودجه توسعه شهرک های وابسته به احزاب حریدی و «صهیونیسم دینی»، شورای جنگ با بحران سیاسی مواجه خواهد شد.

این در حالی است که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اصرار دارد که ۹۰۰ میلیون شیکل(۲۴۰ میلیون دلار) بودجه شهرک های وابسته به احزاب حریدی و «صهیونیسم دینی»، به آنها تخصیص یابد.

گانتس تهدید کرد که در صورت لغو نشدن بودجه اختصاصی شهرک های ارتدکس‌نشین، با رای ندادن به لایحه اصلاح بودجه، کابینه حاکم را به چالش خواهد کشید.(گانتس تنها فرد از میان مخالفان نتانیاهو در پارلمان رژیم صهیونیستی بود که حاضر شد به شورای جنگ بپیوندد و رسانه های صهیونیستی، وی را نخست وزیر بعدی این رژیم معرفی می کنند).

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این خبر اعلام کرد که تقاضاهای گانتس را نخواهد پذیرفت و طرح اصلاح بودجه را برای تامین نیازهای مالی جنگ، امروز دوشنبه ارائه خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد تا با توجه به کسری شدید بودجه به خاطر وقوع جنگ غزه، قانون بودجه ۲۰۲۴-۲۰۲۳ خود را اصلاح کند.

گانتس در نامه ای به نتانیاهو اعلام کرد که اختصاص بخش بزرگی از بودجه به شهرک ها، تاب آوری و همبستگی صهیونیست ها را در جنگ تضعیف می کند.

دفتر نتانیاهو نیز طی بیانیه ای اعلام کرد که بودجه ای ۳۰ میلیارد شیکلی(۸ میلیارد دلاری) برای نیازهای ۹۰ روز جنگ ارائه خواهد کرد.

بیانیه دفتر نتانیاهو با اشاره به کسری بودجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که از بودجه در اختیار وزیر دارایی برای شهرک ها که مبلغ اولیه آن ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون شیکل(۴۲۰ میلیون دلار) بوده، ۷۰ درصد آن برای مصارف دیگر خرج شده است.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از بی توجهی کابینه نتانیاهو به وضعیت هزاران آواره صهیونیست و افراد آسیب دیده از جنگ انتقاد کرد.

بانک رژیم صهیونیستی نیز خواستار لغو بودجه های شهرک ها به منظور اختصاص آن به جنگ شده است.

به گزارش ایرنا، اگرچه فشارهای بین المللی و دست برتر مقاومت فلسطین در میدان نبرد، نقش موثری در پذیرش آتش بس توسط رژیم صهیونیستی داشته، اما نباید کسری بودجه و بحران اقتصادی این رژیم را نیز در پذیرش این موضوع نادیده گرفت.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها