السیسی: ثبات منطقه در گرو به رسمیت شناختن کشور فلسطین است

السیسی: ثبات منطقه در گرو به رسمیت شناختن کشور فلسطین است
سه شنبه 7 آذر 1402 - 01:47

رئیس جمهور مصر تأکید کرد که ثبات و امنیت منطقه در گرو به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

العالم-مصر

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تأکید کرد که ثبات و امنیت منطقه در درجه اول به اقدام جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی بستگی دارد.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است. تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

به نوشته شبکه روسیا‌الیوم، «کاتالین نواک» رئیس جمهور مجارستان در سفری به قاهره با السیسی دیدار کرد و السیسی در این دیدار به تشریح تلاش‌های مصر برای دستیابی به توافق آتش‌بس انسانی در نوار غزه پرداخت.

وی بر اهمیت حصول توافق آتش‌بس دائمی در غزه و واردات مقادیر زیادی از کمک‌های انساندوستانه به غزه برای رفع مایحتاج مردم این منطقه و کاهش درد و رنج آن‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور مجارستان نیز از ایفای نقش مصر برای حفظ صلح و ثبات درمنطقه خاورمیانه و نیز تلاش‌های این کشور برای حل‌وفصل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد.

دو طرف همچنین بر ضرورت اقدام برای برقراری آتش‌بس، محکوم کردن حمله به غیرنظامیان، مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان و اهمیت عدم توسعه درگیری در منطقه تأکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها