دو شهید و چندین زخمی در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

دو شهید و چندین زخمی در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کرانه باختری
سه شنبه 7 آذر 1402 - 09:45

منابع فلسطینی از شهادت دو تن به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در رام‌الله خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع پزشکی فلسطینی اعلام کردند که صبح امروز (سه شنبه) مالک البرغوثی، جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در روستای کفرعین در غرب رام‌الله به شهادت رسید.

شامگاه دوشنبه نیز وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یاسین عبدالله الاسمر، جوان ۲۶ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک بیتونیا در غرب رام‌الله به شهادت رسید.

همچنین صبح امروز دو جوان فلسطینی در درگیری‌های اردوگاه دیرعمار در غرب رام‌الله زخمی شدند.

منابع محلی اعلام کردند که درگیری‌هایی در این اردوگاه به دنبال یورش نیروهای اشغالگر به روستای دیرعمار و اردوگاه آن رخ داد و نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت جوانان فلسطینی تیراندازی کردند.

همچنین رژیم صهیونیستی منزل خانواده شهید داوود عبدالرازق درس را که ۳۱ اوت به شهادت رسید منفجر کردند. نیروهای این رژیم اطراف منزل را نیز تخریب کردند و به منازل اطراف نیز یورش بردند و ساکنان را مجبور کردند که آن را تخلیه کنند.

عملیات انهدام منازل فلسطینی‌ها در راستای سیاست مجازات جمعی خانواده‌های شهدا و تلاشی ناکام برای توقف گسترش مقاومت در کرانه باختری است.

نیروهای این رژیم همچنین به اردوگاه الدهیشه در بیت لحم یورش بردند. در این منطقه چهار فلسطینی زخمی شدند. نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک بیت فوریک در شرق نابلس و محله‌های خروبه و صباح الخیر در شهر جنین نیز یورش برده و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

این نیروها شامگاه دوشنبه دو جوان را در اردوگاه طولکرم بازداشت کردند.

همزمان با جنگ غزه رژیم صهیونیستی هر روز به مناطق کرانه باختری یورش برده است. تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر (زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و جنگ غزه) به ۲۴۱ تن رسیده است.

همزمان با وفاداری مقاومت فلسطین به وعده‌های خود برای آزادی اسرا از زندان‌های رژیم صهیونیستی این رژیم به حملات خود به کرانه باختری ادامه می‌دهد. نیروهای مقاومت در کرانه باختری نیز با این حملات مقابله می‌کنند.

دوشنبه شب ساعتی پس از اعلام توافق تمدید دو روزه آتش‌بس در غزه، چهارمین گروه از اسرای صهیونیست در غزه تحویل صلیب سرخ داده شدند.

جنبش حماس دوشنبه شب اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید.

اخیرا حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روزه در غزه و تبادل اسرا موافقت کرده بودند. آتش‌بس در غزه از جمعه آغاز شد.

طبق توافق تبادل اسرا در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند. چهار مرحله تبادل اسرا به پایان رسید و قرار است در ازای هر روز اضافی از آتش‌بس نیز ۱۰ اسیر آزاد شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

پربیننده ترین خبرها