گزارش العالم از نقض آتش بس در مرز لبنان + فیلم

پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 20:35

خبرنگار العالم در بیروت از تجمع مردمی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در اطراف مقر سازمان ملل در حمایت از مقاومت و اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه گزارش داد.

العالم - لبنان

شیخ عطا الله حمود، معاون مسئول روابط فلسطینی در حزب الله لبنان به خبرنگار العالم در بیروت گفت: "من امروز به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین فقط به نمایندگی از حزب الله لبنان در این محل حاضر شده ام و نه برای تقدیم یادداشت به سازمان ملل؛ چون سازمان ملل، خود، شریک جرم و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است. این ساختمان اسکوا یعنی مقر سازمان ملل در قتل عام کودکان فلسطینی شریک است. بیش از هزار جنایت فاجعه بار جلوی چشم جهانیان در غزه صورت گرفته است. اما سازمان ملل هیچ کاری نکرد. در واقع سازمان ملل شریک جرم تقسیم فلسطین در سال 1947 است؛ روزی که انگلیسی ها 55 درصد از خاک فلسطین را به رژیم صهیونیستی تقدیم کردند و 42 درصد از خاک فلسطین به صاحبان اصلی آن رسید و قدس به عنوان یک مسأله بین المللی باقی ماند."

علی فیصل، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم گفت: این تجمع مشتی کوبنده بر در و دیوار سازمان ملل است که (در برابر جنایات رژیم صهیونیستی) نه تنها سکوت کرده است بلکه سیاست یک بام و دو هوا دارد گویی که انگار فریاد کودکانی را زیرا آوار غزه فریاد می زنند را نمی شنود و هزاران شهید زن و کودک و مرد را نمی بیند در حالی که تنها مقاومت که درسی فراموش ناشدنی به رژیم صهیونیستی داده است، ناجی این کودکان است.

خبرنگار العالم در گزارش خود به دو مورد نقض آتش بس توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد که یک بار با شلیک موشک های پاتریوت و بار دوم با حمله پهپادی به اطراف شهرک ارشاف همراه بوده است.

امروز 3 موشک رهگیری بر فراز شهرک های مرزی جنوب لبنان یعنی رمیش، عیتا الشعب و بنت جبیل منفجر شدند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که به نفوذ یک فروند پهپاد از مرزهای لبنان به داخل فلسطین اشغالی مشکوک شده است.

به گزارش خبرنگار العالم جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین از نخستین ساعتهای صبح امروز در میان آتش بس شکننده در آسمان چند روستای جنوبی به پرواز درآمده اند.

پربیننده ترین خبرها