جزئیات تماس تلفنی "پر تنش" بین رئیس رژیم صهیونیستی و پاپ

جزئیات تماس تلفنی
شنبه 11 آذر 1402 - 12:37

واشنگتن پست گزارش داده که پاپ فرانسیس در اواخر اکتبر (اوایل آبان ماه ) در تماس تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی گفت وگوی پرتنشی با وی درباره غزه داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نوشته واشنگتن پست، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، در تماس تلفنی پرتنشی با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، از حاکم بودن وحشت پس از حمله حماس در 15 مهر ماه بر رژیم صهیونیستی سخن گفت اما پاپ فرانسیس به وی پاسخ صریحی نداد.

هرتزوگ اعتراض کرد و این سخن را تکرار کرد که تل آویو برای دفاع از اسرییلی ها آنچه را که لازم است انجام می دهد. اما پاپ پاسخ داد که مسئولین باید پاسخگو باشند، نه غیرنظامیان.

واتیکان از توضیح اینکه آیا پاپ حمله رژیم صهیونیستی به غزه را به صورت علنی یا غیر علنی مصداق تروریسم معرفی کرده است، خودداری کرد. اما در بیانیه‌ای به واشنگتن پست، ضمن تایید تماس تلفنی پاپ و هرتزوگ خاطرنشان کرد: «این تماس تلفنی، مانند سایر تماس‌ها در همان روزها، در چارچوب تلاش‌های پدر مقدس برای مهار جدی دامنه درگیری در سرزمین مقدس انجام می‌شود».

سخنگوی واتیکان به خبرنگاران گفت که پاپ، تا آنجا که بخاطر می آورد، کلمه «نسل‌کشی» را بکارنبرده است، اما به طور قطع هم آن را رد نکرده است. پاپ مرتباً نسبت به رنج و درد هشدار داده است.

سخنگوی دفتر رئیس رژیم صهیونیستی نیز از اظهار نظر خودداری کرد و گفت: ما تمایلی به رجوع به گفتگوهای خصوصی نداریم.

روزنامه واشنگتن پست خاطرنشان کرد که اظهارات پاپ موجب محکومیت گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی مانند کمیته یهودیان آمریکا شد و تنش‌های تاریخی بین برخی از رهبران یهودی و واتیکان را دوباره شعله‌ور کرد و همچنین نگرانی‌هایی را در میان برخی از سازمان‌های طرفدار رژیم صهیونیستی از پاب فرانسیس به وجود آورد.

پربیننده ترین خبرها