کنعانی: دولت آمریکا شریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است

کنعانی: دولت آمریکا شریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است
يکشنبه 12 آذر 1402 - 05:22

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و حمایت‌های آمریکا از این رژیم گفت: بی شک دولت آمریکا شریک جنایات جنگی، کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط این رژیم است.

العالم - ایران

رژیم صهیونیستی پس از یک هفته آتش‌بس موقت طی دیروز و امروز جمعه و شنبه دهم و یازدهم آذر ماه دور جدید حملاتش به غزه را از سر گرفت. حملاتی که منحر به شهادت بیش از ۲۰۰ نفر و مجروح شدن بیش لز ۶۰۰ تن دیگر شد.

در همین خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی شنبه شب (۱۱ آذر ماه) گفت: حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک مجتمع مسکونی در اردوگاه ‎جبالیا در ‎غزه که مردم آواره و‌ بی‌پناه را در خود جای داده بود و بیش از ۱۰۰ شهید و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت و نیز حمله به منطقه مسکونی شجاعیه در شرق غزه با بیش از ۶۰ شهید، برگ‌های سیاه و ننگین دیگری بر فهرست بلند جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم ‎فلسطین طی ۵۰ روز اخیر اضافه کرد.

سازمان دفاع مدنی فلسطین در غزه امروز اعلام کرد که در حملات جدید در محله الشجاعیه (در شرق شهر غزه) ۵۰ منزل مسکونی هدف قرار گرفت و تاکنون ۶۰ نفر در این حملات جان باخته‌اند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد که جنگ علیه مردم غزه، طولانی و نامعلوم خواهد بود و اذعان کرد که ارتش صهیونیستی از آتش‌بس در غزه برای تجهیز مجدد تسلیحاتی و استقرار نیرو در این منطقه استفاده کرده است.

در همین خصوص ناصر کنعانی با بیان اینکه این جنایات هولناک را شدیدا محکوم می‌کنیم، افزود: این جنایات در حالی تداوم می‌یابد که حمایت تمام عیار دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی ادامه داشته و برخی رسانه‌های خبری آمریکا از اقدام واشنگتن در تجهیز رژیم ‎آپارتاید اسرائیل به هزاران بمب جدید خبر می‌دهند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بی‌شک دولت آمریکا شریک جنایات جنگی، کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها