دیدار نایب رییس مجلس مجلس عراق و هیات همراه با وزیر امور خارجه

دیدار نایب رییس مجلس مجلس عراق و هیات همراه با وزیر امور خارجه
دوشنبه 13 آذر 1402 - 11:47

هیات پارلمانی عراق به ریاست محسن المندلاوی، نایب رییس مجلس این کشور با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

العالم - ایران

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار هیأت پارلمانی عراق به ریاست محسن المندلاوی، نایب رئیس مجلس این کشور ، ضمن خوشامدگویی به نایب رئیس پارلمان عراق و هیأت همراه، مناسبات فیمابین را نمونه‌ای بی نظیر در منطقه ارزیابی و با ابراز خرسندی و تقدیر از مواضع اصولی مردم، دولت و پارلمان عراق در محکومیت قاطعانه اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی در غزه، نقش آفرینی عراق در تحولات اخیر غزه را بارز و مؤثر دانست و خواستار همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر دو کشور در کمک به صلح و ثبات منطقه شد.

مندلاوی نایب رئیس پارلمان عراق نیز در این دیدار از روابط دیرینه و برادرانه میان دو کشور ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها ابراز خرسندی کرد و بر ضرورت گسترش و تداوم مناسبات میان دو دولت و ملت در همه زمینه‌ها خصوصاً روابط پارلمانی تاکید کرد.

وی در ادامه با تشریح مواضع قاطعانه عراق در قبال غزه و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی از سوی دولت و پارلمان عراق اظهار داشت: دولت و پارلمان به شکل جدی انزجار خود را از تجاوزات و حملات وحشیانه علیه مردم غزه اعلام داشته و با تعقیب تحولات جدید غزه و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، به عنوان سرپرست پارلمان عراق از رؤسای پارلمان‌های کشورهای عضو اتحادیه پارلمان‌های عربی خواستار جلسه فوق العاده در این خصوص شده است.

به گزارش مهر،‌ مندلاوی با اشاره به مناسبات روبه گسترش دو کشور و انعقاد اسناد متعدد همکاری، بر ضرورت اجرای آنها تاکید و از شرکت های ایرانی دعوت کرد در پروژه‌های مهندسی و عمرانی عراق مشارکت کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با پیگیری مقامات ذیربط جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات کنسولی و دانشجویی به دانشجویان عراقی در ایران افزایش و برخی بروکراسی‌ها در ادامه تحصیل دانشجویان عراقی مرتفع گردد.

پربیننده ترین خبرها