واشنگتن پست: جسد نوزادان در بیمارستان غزه توسط سگ‌ها خورده شده بود

واشنگتن پست: جسد نوزادان در بیمارستان غزه توسط سگ‌ها خورده شده بود
سه شنبه 14 آذر 1402 - 11:22

واشنگتن پست داستان هولناک نوزادانی را روایت می کند که جسدشان توسط سگ‌ها در بیمارستان ویران شده غزه، متلاشی و خورده شده بود.

العالم - فلسطین اشغالی

القدس العربی گزارش داد؛ «سخت‌ترین تصمیم زندگی من» توصیف پرستاری در بیمارستان محاصره شده در نوار غزه از احساس و تجربه‌ خود هنگام مراقبت از پنج نوزاد «نارس» است که زودتر از موعد به دنیا آمدند و پدران خود را از دست دادند.

این پرستار فلسطینی که با پزشکان بدون مرز مستقر در پاریس همکاری می‌کند، در گفتگو با واشنگتن پست، تأکید کرد که در اوج تجاوزات رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه از اکتبر گذشته در بیمارستان کودکان النصر در میان منطقه جنگی مشغول به کار بوده است.

او توضیح داد که یک روز قبل از حادثه، حملات هوایی باعث قطع شدن اکسیژن به همه تاسیسات در شهر غزه شد، زیرا تانک‌های اشغالگران بیمارستان را محاصره کردند و در تماس با پزشکان و ارسال پیامک برای آنها دستور ترک بیمارستان را می‌دادند.

به گفته این پرستار، آمبولانس‌ها نمی‌توانستند مجروحان را از بیمارستان النصر منتقل کنند و پزشکان نیز از خروج بدون بیماران خودداری کردند.

این پرستار در گفتگو با این رسانه ادامه داد: این 5 نوزاد نارس در بخش مراقبت‌های ویژه در معرض خطر بودند، زیرا به اکسیژن و دریافت داروها در فواصل منظم، نیاز مبرم داشتند.

پس از آن ارتش اشغالگر به بکر قاعود مدیر بیمارستان النصر، دستور داد: «خارج شوید وگرنه بمباران خواهید شد. در همین حال، یک مقام اسرائیلی تاکید کرد که آمبولانس‌هایی برای انتقال بیماران ترتیب داده خواهد شد.»

پرستار هیچ گزینه دیگری پیش روی خود نداشت و با ارزیابی وضعیت کودکان تصمیم گرفت یک کودک را با خود ببرد چرا که به نظر او به احتمال زیاد در برابر یک وقفه موقت اکسیژن، مقاومت می کرد؛ وی به ناچار چهار نوزاد دیگر را داخل دستگاه تنفس گذاشت و به همراه همسر، فرزندان و یک نوزاد نارس به سمت جنوب رفت.

این پرستار که با شرط افشا نشدن نامش با روزنامه صحبت کرد، گفت: «این سخت ترین تصمیم زندگی من بود. احساس می کردم فرزندانم را تنها می گذارم. اگر می توانستم آنها را با خود می بردم اما اگر اکسیژن آنها را قطع می‌کردیم، بلافاصله می‌مردند.»

این روزنامه گزارش داد که هفته بعد در زمان آتش بس به همراه روزنامه نگار شجاعی از غزه به نام محمد بعلوشه، به بیمارستان رفت و در بخش مراقبت های ویژه نوزادان، با یک صحنه وحشتناک مواجه شد: «اجساد چهار کودک در حال تجزیه، کرم خورده و سیاه شده به علت فاسد شدن بود و سگ‌ها نیز به آنها حمله کرده بودند.»

بعلوشه به روزنامه واشنگتن پست گفت: «صحنه بسیار وحشتناکی بود.»

اسرائیل مدت‌هاست که جنبش مقاومت فلسطین «حماس» را به پنهان کردن مراکز فرماندهی در بیمارستان‌ها متهم می‌کند و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز از این ادعا حمایت می‌کند اما حماس و کادر پزشکی غزه این موضوع را تکذیب می کنند.

این روزنامه تاکید کرد که رهبران رژیم صهیونیستی زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی منطقه را در کانون اصلی کارزار نظامی قرار داده و پس از یک ماه جنگ، این جنایت جنگی بیمارستان النصر را نیز شامل شد.

پربیننده ترین خبرها