موضع گروه های مقاومت و حزب الله درقبال حمله به النجباء

سه شنبه 14 آذر 1402 - 09:23

مدیر دفتر شبکه خبری العالم در بغداد گفت:  هدف گیری برخی از اعضای الحشد الشعبی در کرکوک؛ مردم عراق و گروههای سیاسی و غیر سیاسی این کشور را به شدت خشمگین کرد.

العالم - عراق

وی افزود : مردم عراق از دولت می خواهند که پارلمان برای پایان دادن به حضور آمریکا در عراق تصمیم الزام آوری بگیرد.

مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد گفت: بلافاصله پس از تجاوز آشکار آمریکا و نقض حاکمیت عراق، همه گروه ها ، احزاب و شخصیت های سیاسی عراقی به این تجاوز واکنش نشان دادند و آنرا محکوم کردند.

مردم عراق ادعاهای آمریکا مبنی بر داشتن نیروهای مستشاردر خاک عراق را دروغ دانسته و آنها را نیروهای رزمی بلکه متجاوز دانستند که علیه ثبات و امنیت عراق و نه حمایت از ثبات این کشور فعالیت دارند.

خبرنگار العالم افزود: نیروهای سیاسی و مقاومت اسلامی نیز واکنش هایی نشان دادند به گونه ای که عصائب اهل الحق با صدور بیانیه ای در این زمینه، حمایت خود را از جنبش النُجَباء که پنج نفر از نیروهایش به شهادت رسیدند، اعلام و بر هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در خاک عراق تاکید کرد.

وی افزود: گردان‌های حزب‌الله نیز با صدور بیانیه‌ای، تجاوزگری آمریکا به اعضای الحشد الشعبی در کرکوک را محکوم و بر حمایت خود از جنبش النُجَباء و هدف قرار دادن بی وقفه نیروهای آمریکایی در خاک عراق تاکید کردند.

مدیر دفتر العالم خاطرنشان کرد: این نیروهای سیاسی و گروههای از دولت عراق خواستند پارلمان عراق ،در راستای اجرای تصمیم خود، دولت را موظف به پایان حضور آمریکا در عراق کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم عراق نیز با شرکت گسترده در مراسم تشییع شهدا در خیابان فلسطین خشم خود را ابراز کردند و پیکر شهدا نیز به شهر مقدس نجف منتقل و نماینده رهبر انقلاب اسلامی در شهر مقدس نجف بر آنان نماز گزارد.

پربیننده ترین خبرها