تحولی جدید در جنوب لبنان؛ حمله صهیونیست‌ها به پایگاه ارتش لبنان

سه شنبه 14 آذر 1402 - 23:01

ارتش لبنان از شهادت یکی از نیروهای ارتش و مجروح شدن شماری دیگر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش لبنان نزدیک منطقه العدیسه در جنوب خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

دشمن اسرائیلی برخی مناطق در بخش غربی جنوب لبنان و نیز مناطقی در اطراف شهرک های الخیام و الماری و الجبین را هدف حملات توپخانه ای قرار داد.

این در حالی است که جنگنده های اسرائیلی اطراف شهرک الناقور را بمباران کردند.

اطراف شهرک عیتا الشعب نیز هدف حملات اسرائیلی قرار گرفت و این علاوه بر بمباران تپه های واقع در مرز فلسطین اشغالی است.

حملات رژیم صهیونیستی به ویرانی و تخریب منازل و کشتزارهای شهروندان منجر شد این در حالی است که دشمن ادعا می کند مراکز مقاومت لبنان را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر مقاومت اسلامی لبنان به عملیات نظامی خود علیه دشمن در طول مرز با فلسطین اشغالی ادامه داد. این عملیات در راستای حمایت و همبستگی با ملت مقاوم فلسطین در باریکه غزه و برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای مقاومت فلسطین در غزه است.

مقاومت لبنان امروز شماری از مواضع صهیونیستی از جمله پایگاه «بیاض بلیدا» را با سلاح های مناسب هدف قرار داد و از اصابت مستقیم آن خبر داد. همچنین پایگاه اسرائیلی «زبدین» در کشتزارهای اشغالی شعبا را هدف حملات راکتی قرار داد.

رزمندگان حزب الله همچنین در دو عملیات تجمع نظامیان اسرائیلی در منطقه «مثلث الطیحات» و در پایگاه اسرائیلی «رویسه العاصی» را با سلاح های مناسب هدف قرار دادند. مقاومت لبنان همچنین برخی مواضع تازه‌ساخت اسرائیلی در تپه های کفرشوبا را هدف حملات راکتی قرار داد.

مقاومت لبنان همچنین با صدور بیانیه‌هایی از هدف قرار دادن پایگاه‌های اسرائیلی در «جل العلام»، «الضهیره»، «الکوبرا»، «برکه ریشا» و «بیرانیت» با سلاح‌های مناسب خبر داد.

رزمندگان حزب الله همچنین تجمع نظامیان صهیونیست در منطقه «خله ورده» واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: در واکنش به حمله دشمن صهیونیستی به پایگاه ارتش لبنان و به شهادت رساندن یک نیروی ارتش لبنان، مبارزان حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست منجر شد.

از سوی دیگر رسانه‌های اسرائیلی از شکست یکی از پایگاه‌های اسرائیلی در مقابله با حمله مقاومت خبر دادند و تاکید کردند که ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیل باید در خصوص این شکست تحقیق لازم انجام دهند.

پربیننده ترین خبرها