صلیب سرخ: تلاش 3 بیمارستان در شمال غزه برای بقا

سه شنبه 14 آذر 1402 - 23:11

تصاویر منتشر شده از غزه؛ میزان بالای ویرانی‌ها و شمار شهدا ناشی از  حمله زمینی نیروهای اشغالگر  و بمباران نقاط مختلف نوار غزه از جمله جبالیا و خان ​​یونس را نشان می‌‍دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم اشغالگر همچنان به وحشیگری خود ادامه می دهد، به گونه ای که ارتش از مردم خان یونس خواست تا در یک سیاست سیستماتیک برای آزار و اذیت مردم بخش تحت محاصره و وادار کردن آنها به ترک منازل خود به سمت رفح یا منطقه ساحلی در جنوب فرار کنند.

این درحالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، اعلام کرد مناطقی که اسرائیل در غزه امن می‌دانست، بسیار کوچک و بدون غذا، سرپناه و داروست.

ارتش رژیم صهیونیستی حدود دو ماه است که با هدف قرار دادن زیرساخت های نوار غزه به ویژه بیمارستان ها، به گسترش عملیات هوایی و زمینی خود ادامه می دهد که منجر به شهادت و زخمی شدن شمار زیادی شده است حتی کسانی که بیمارستان را آخرین پناهگاه خود انتخاب کردند .

هلال احمر فلسطین نیز نسبت به سلامت نیروی کار نوار غزه با توجه به ادامه بمباران های خشونت آمیز در سراسر نوار غزه در شبانه روز ابراز نگرانی کرد، تجاوزات اشغالگران از آغاز جنگ منجر به شهادت بیش از 16 هزارکودک و4 هزار زن و 73 خبرنگارشده است.

در همین زمینه، سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد پنج بیمارستان در جنوب نوار غزه مملو از مجروحان و هزاران خانواده آواره است. وی خاطرنشان کرد: سه بیمارستان در شمال غزه برای بقا تلاش می کند و پنج بیمارستان دیگر در جنوب تحت فشار شدید قرار دارند و 20 بیمارستان هنوز از رده خارج هستند.

استان خان یونس با شدیدترین حملات هوایی و توپخانه ای روبروست و با تشدید بمباران، بسیاری از غیرنظامیان از خانه های خود و حتی مدارسی که در اوایل جنگ در آن پناه گرفته بودند، فرار کرده اند.

پربیننده ترین خبرها