برنی سندرز: کمک 10 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل غیرمسئولانه است

برنی سندرز: کمک 10 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل غیرمسئولانه است
چهارشنبه 15 آذر 1402 - 20:55

قانونگذار آمریکایی روز چهارشنبه دولت این کشور را به دلیل ادامه کمک‌های بی قید و شرط به رژیم اسرائیل به باد انتقاد گرفت.

العالم - آمریکا

قانونگذار منتقد آمریکا از ادامه کمک‌های بی قید و شرط آمریکا به رژیم اسرائیل انتقاد کرد.

«برنی سندرز» قانونگذار اهل ایالت «ورمونت» در آمریکا روز چهارشنبه در پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: «معتقدم که ارائه ۱۰.۱ میلیارد دلار کمک نظامی بدون قید و شرط که به دولت نتانیاهو اجازه می‌دهد به رویکرد نظامی تهاجمی کنونی خود ادامه دهد، غیرمسئولانه خواهد بود.»

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، حدود ۹۰۰ نفر در غزه در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی از روز جمعه پس از پایان آتش‌بس موقت در این منطقه تا روز دوشنبه به شهادت رسیده‌اند. تعدادی که تقریبا با شمار جان باختگان چهار روز اول جنگ غزه از تاریخ ۷ اکتبر برابری می‌کند. این آمار در جریان عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در چهار روز اول حملات زمینی این رژیم به شمال غزه در تاریخ ۲۸ اکتبر ۱ هزار و ۱۹۹ نفر عنوان شده است.

وی در روزهای گذشته نیز گفته بود: « ایالات متحده سالانه ۳.۸ میلیارد دلار به اسراییل کمک می‌کند. بایدن از کنگره ۱۴.۳ میلیارد دلار بیشتر خواسته و تقاضا کرده که کنگره قوانین نظارتی و محدود کننده را کنار بگذارد. این رویکرد چک سفید امضا باید پایان یابد.»

ایالات متحده حمایت خود از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ با غزه را «تزلزل ناپذیر» خوانده است و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی نیز به هیچ عنوان تحت تاثیر خواسته‌های بین المللی حاضر به تغییر استراتژی جنگی خود نباشد.

خبرگزاری «رویترز» نوشت که دولت بایدن هیچ اقدامی مانند تهدید به محدود کردن کمک‌های نظامی به تل‌آویو نمی‌کند که بتواند به واسطه آن اسرائیل را مجبور به کاری کند.

این خبرگزاری به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که بعید است واشنگتن تحویل تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند یا با انتقاد شدید، بر تل‌آویو برای تغییر رویکردش در قبال غزه، فشاری وارد کند، زیرا ایالات متحده معتقد است که راهبرد کنونی دیپلماتیک مؤثرتر است.

فارس

پربیننده ترین خبرها