یمن خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و غربی شد

چهارشنبه 15 آذر 1402 - 22:58

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله اتحاد ملت‌های عربی و اسلامی را در تمام جبهه‌های رویارویی با تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه خواستار شد و در عین حال بر ضرورت فعال‌سازی سلاح تحریم کالاهای آمریکایی، غربی و کشورهای حامی صهیونیست‌ها تأکید کرد.

العالم- یمن

"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در گفت‌وگو با شبکه العالم گفت:‌ ما به اظهارات مسئولان آمریکایی اعتمادی نداریم؛ زیرا آنها با اظهارات ضد و نقیض درخصوص مواجهه با موشک‌های بالستیک‌ یا پهپادهای‌مان اعتبارشان را از دست داده‌اند.

البخیتی ورود یمن به جنگ غزه را در چارچوب انجام وظیه دینی، اخلاقی و انسانی درقبال ملت فلسطین ارزیابی کرد و اظهار داشت: حتی اگر ملت مسلمان دیگری در معرض اتفاقات مشابه غزه قرار بگیرد وظیفه انسانی و دینی یمن ایجاب می‌کند بدون در نظر گرفتن تسویه حساب‌های سیاسی و نظامی و یا سود و ضرر، به یاری تمام مستضعفان جهان اقدام کند.

وی ضمن هشدار به سکوت جامعه جهانی درقبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، تأکید کرد: یمن هیچ ترس و نگرانی نسبت به واکنش آمریکا یا اسرائیل درخصوص مشارکت این کشور در نبرد غزه ندارد.

این مقام یمنی ابراز عقیده کرد: اولین اقدام برای همبستگی با مردم غزه است که نه تنها کالاهای اسرائیلی بلکه کالاهای آمریکایی، انگلیسی و غربی و حتی کالاهای کشورهای عربی که با صهیونیست‌ها تبانی می‌کنند را باید تحریم کرد. زیرا سلاح تحریم بسیار موثر و دارای اهداف و تاثیرات استراتژیک بلندمدت است.

وی با اشاره به ترس آمریکا از گسترش دامنه نبرد، خاطرنشان کرد که آمریکا از قرار گرفتن ملت‌های عربی و اسلامی در مدار محور مقاومت هراس دارد و این اتحاد مایه نگرانی بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

البخیتی وحدت مسلمانان در یمن، سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی را به عنوان یک واکنش به این تجاوز خواستار شد و از این کشورها خواست اختلافات را کنار بگذارند و برای وحدت تلاش کنند؛ زیرا برنده اختلافات، آمریکا و اسرائیل است.

وی در ادامه گفت‌وگو، حمایت ملت یمن از ملت فلسطین را اهرم فشار بر رژیم اسرائیل و آمریکا و به‌ویژه بر کشتی‌های اسرائیلی خواند و تأکید کرد که این امر حامل پیامی به ملت‌های عربی و اسلامی است با این مفهوم، که مواجهه با صهیونیست‌ها و شکست دادن آنها امری ممکن است و نباید از واکنش واشنگتن و تل‌آویو ترسید و بلکه باعث شد دیوار ترس از این رژیم‌ها فرو بریزد.

پربیننده ترین خبرها