سخنگوی نیروهای مسلح یمن حمله به 2 کشتی اسراییلی را تایید کرد 

يکشنبه 12 آذر 1402 - 20:23

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که صبح امروز نیروی دریایی ارتش این کشور دو کشتی اسرائیلی را در باب المندب و پس از این که پیام های هشدار این نیرو را نادیده گرفتند، هدف قرار داد. 

العالم ـ یمن

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانه ای اعلام کرد: صبح امروز (یکشنبه)‌نیروی دریایی ارتش یمن با استعانت از درگاه خداوند متعال دو کشتی اسرائیلی را در باب المندب به نام‌های «یونیت اکسپلورر» و «شماره 9» هدف قرار داد.

وی خاطرنشان کرد،‌ کشتی اول با موشک نیروی دریایی و کشتی دوم با پهپاد نیروی دریایی یمن هدف قرار گرفت.

یحیی سریع تصریح کرد،‌ عملیات هدف گیری پس از آن انجام شد که دو کشتی پیام های هشدار نیروهای دریایی یمن را رد کرده و به آن توجه نکردند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد که تا توقف جنگ و جنایات وحشیانه علیه غزه، به جلوگیری از تردد کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ و دریای عرب ادامه خواهیم داد.

در این بیانیه،‌ نیروهای مسلح یمن مجدداً به همه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم هشدار داد که در صورت تخطی از آنچه در این بیانیه و بیانیه‌های قبلی صادر شده توسط نیروهای مسلح یمن آمده است، به هدف قانونی ارتش یمن تبدیل خواهند شد.

پیش از این انگلیس اعلام کرده بود که یکی از کشتی‌های این کشور هنگام عبور از دریای سرخ در نزدیکی یمن هدف حمله موشکی یمنی‌ها قرار گرفته است.
پنتاگون نیز اعلام کرده بود که ناو رزمی «یو اس اس کارنی» و چند کشتی در دریای سرخ هدف حمله موشکی و پهپادی یمنی‌ها قرار گرفته‌ است.

این خبرها در حالی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تکذیب خبر حمله به کشتی های انگلیسی و آمریکایی، اعلام کرده که نیروی دریایی این کشور دو کشتی اسراییلی را پس از این که هشدارهای نیروی دریایی این کشور را نادیده گرفتند، هدف قرار داده است.
دریانوردی دشمن صهیونیستی را متوقف کردیم
پیشتر یحیی سریع در مراسم تکریم خانواده های شهدای صنعا گفته بود، برای حمایت از ملت فلسطین، دریانوردی را در مقابل کشتی های دشمن صهیونیستی متوقف کردیم.
وی افزود: نیروهای مسلح یمن پس از شروع مجدد حملات وحشیانه اسرائیلی به نوار غزه، هدف قرار دادن رژیم اشغالگر صهیونیستی را با حملات دردناک و ویرانگر از سر خواهند گرفت.
سریع تصریح کرد: جنایات ددمشانه امروز دشمن در غزه مشابه جنایات دشمن در 9 سال تجاوز به یمن علیه مردم این کشور است که در آن دشمن بیمارستان ها، مدارس، مساجد، بازارها، اردوگاه های آوارگان و خانه های مردم را با تسلیحات آمریکایی هدف قرار داد. لذا آمریکا که دیروز نبرد یمن را هدایت می کرد امروز در غزه و فلسطین نبرد را هدایت می کند.
وی خاطرنشان کرد، ائتلاف رژیم های خبیث و گروهک های مزدور که به مردم یمن حمله کردند، همان طرف هایی هستند که از رژیم صهیونیستی در حملات ددمشانه اش به غزه حمایت می کنند و کسانی که امروز در کنار غزه ایستادند، همان کسانی هستند که در کنار یمن ایستادند. امروز ما در حال نبردی سرنوشت ساز با دشمن صهیونیستی و آمریکایی هستیم و تا پایان تجاوز به غزه به نبرد ادامه خواهیم داد.

سریع گفت: نیروهای مسلح دلاور ما آماده مقابله با هر احتمالی و پاسخ به به حملات رژیم‌های متجاوز سعودی-اماراتی هستند. اگر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیز به یمن حمله کنند، مرتکب حماقت بزرگی می‌شوند و پاسخ قوی و دردناک از سوی نیروهای مسلح و مردم بزرگ یمن که از قدرت و شجاعت بالایی برخوردارند، دریافت خواهند نمود.

وی افزود: افتخار ماست که در یمن از غزه و فلسطین حمایت می کنیم و با دشمن صهیونیستی درگیر شده ایم و با موشک های بالستیک و بالدار و پهپادها به آن حمله می کنیم و از عبور کشتی های دشمن اسرائیلی و همپیمانانش از طریق دریای سرخ و باب المندب تا توقف تجاوزات این رژیم به نوار غزه جلوگیری می کنیم.

سریع خاطرنشان کرد: ما به نبرد با نیروهای متجاوز و طاغوت ادامه خواهیم داد و در مسیر پیروزی برای میهن و مردم خود و برای مسائل عادلانه امت به ویژه مسئله فلسطین پیش خواهیم رفت.

وی افزود: آن چه امروز در غزه و فلسطین روی می دهد، تجاوزات ددمنشانه و ناعادلانه صهیونیست هاست که نقض آشکار کلیه قوانین بین المللی و بشردوستانه است.

پربیننده ترین خبرها