آمریکا: در حال گفتگو با متحدان درباره غزه پساجنگ هستیم

آمریکا: در حال گفتگو با متحدان درباره غزه پساجنگ هستیم
پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 00:52

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با حمایت از حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه درباره غزه پسا جنگ گفت که یک دوره انتقالی وجود خواهد داشت و در حال گفتگو با متحدان و شرکای خود در مورد وضعیت غزه پس از جنگ هستیم اما برای تعیین راه حل قطعی پس از جنگ زود است.

العالم - آمریکا

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که آمریکا می‌داند که پس از پایان عملیات‌های رزمی بزرگ در غزه، یک دوره انتقالی وجود خواهد داشت اما نمی توانیم مدت دوره انتقالی پس از پایان جنگ غزه را تعیین کنیم.

مخالف منطقه حائل در غزه هستیم

وی با حمایت از حملات رژیم اسرائیل مدعی شد: ما با هرگونه کاهش مساحت نوار غزه پس از جنگ مخالفیم و هرگونه ایجاد منطقه حائل (محافظت شده ) در داخل نوار غزه را رد خواهیم کرد.

میلر ادعا کرد: هنوز برای تعیین راه حل قطعی برای وضعیت غزه پس از درگیری زود است. ما در حال گفتگو با متحدان و شرکای خود در مورد وضعیت غزه پس از جنگ هستیم و وضعیتی را که امنیت فلسطینی ها را تضمین نکند، نمی پذیریم.

وی بدون اشاره به کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل مدعی شد: درگیری در غزه تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است و از آتش بس موقت و وقفه های بشردوستانه در غزه و اجازه دادن به غیرنظامیان برای حرکت به مناطق امن حمایت می کنیم.

مخالف گسترش درگیری میان حزب الله و اسرائیل هستیم

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما در حال بررسی گزارش عفو بین‌الملل در مورد استفاده از مهمات آمریکایی در حمله‌ به غیرنظامیان در غزه هستیم. ما نمی خواهیم شاهد گسترش این درگیری و جنگ میان حزب الله و اسرائیل باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: مسیر عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی، ثبات و امنیت در منطقه را افزایش می دهد، اما جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطینی نیست.

این در حالی است که سازمان ملل متحد هشدار داده است که ایجاد مناطق به اصطلاح امن جهت پناه دادن غیرنظامیان در داخل نوار غزه در میان بمباران اسرائیل، غیرممکن است و تظاهر به وجود جایی امن برای فرار مردم "احمقانه" است.

جیمز الدر، سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه در مصاحبه ای ویدئویی از قاهره به خبرنگارانگ فت: مناطق موسوم به مناطق امن، علمی، منطقی و امکان پذیر نیست و مقامات از این موضوع آگاه هستند. مناطق امن اعلام شده توسط اسرائیل نمی توانند امن یا بشردوستانه باشند زیرا به طور یکجانبه اعلام شده اند.

سخنگوی یونیسف گفت تظاهر به این امر که جایی امن برای فرار مردم وجود دارد، "احمقانه" است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داده است که تا روز سه شنبه، بیش از ۱۶ هزار نفر در حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر کشته و حدود ۴۱ هزار نفر زخمی شده اند و هزار نفر دیگر نیز مفقود شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها