در گفتگو با العالم مطرح شد؛

سیاستمدار فلسطینی: رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا به دنبال پاکسازی قومی در غزه است

سیاستمدار فلسطینی: رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا به دنبال پاکسازی قومی در غزه است
پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 20:23

مصطفی برغوثی دبیرکل تشکل ابتکار ملی فلسطین در کرانه باختری گفت: اشغالگران صهیونیست از آغاز جنگ علیه باریکه غزه به ازای هر شهروند فلسطینی 17 کیلوگرم بمب پرتاب کردند به عبارتی در بیش از 10 هزار حمله هوایی 45 هزار تن مواد منفجره روی غزه پرتاب شده است.

العالمفلسطین اشغالی

مصطفی برغوثی، دبیرکل تشکل ابتکار ملی فلسطین در برنامه ضیف و حوار شبکه خبری العالم با تاکید به اینکه جنایات دشمن صهیونیستی در غزه در تاریخ بشر بی سابقه است، به اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد که گفت، تعداد کودکان فلسطینی که در نوار غزه به شهادت رسیدند بیشتر از تعداد کودکانی است که در تمام جنگ‌های جهان در سه سال گذشته مانند جنگ اوکراین کشته شده‌اند.

وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی فقط یک رژیم اشغالگر، آپارتاید یا افراطی نیست، بلکه یک رژیم فاشیستی است و تمام ساختار صهیونیستی آن در جهت فاشیسم حرکت می کند، حتی نمایندگان رژیم در کنست می گویند که نه فقط اهالی غزه بلکه تمام ساکنان کرانه باختری نیز می بایست اخراج شوند.

2

به گفته برغوثی، هدف رژیم صهیونیستی پاکسازی قومی است و این هدف از لحظه شروع جنگ تغییر نکرده است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم یک جنایتکار فاشیست است و نه فقط بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم بلکه تمام ساختار رژیم فاشیست است.

وی افزود آنچه نتانیاهو می خواهد، همانطور که در روز سوم جنگ گفت، این است که همه فلسطینی ها باید خانه های خود در غزه را ترک کنند، مانند ریچارد هیکد مشاور نظامی او که گفت، هر فلسطینی در غزه باید به مصر برود.

برغوثی هشدار داد که دشمن می خواهد از مجموع 2 میلیون و 300 هزار شهروند در غزه یک میلیون و 900 هزار نفر را به منطقه رفح انتقال دهد اما این توطئه دشمن با پایداری مردم فلسطین با شکست مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی می خواهد به خاطر شکست‌هایش در جنگ غزه از مردم این منطقه انتقام بگیرد، از سوی دیگر شهرک نشینان صهیونیست دروغ هایی درباره این جنگ گفته اند که حتی رسانه‌های آمریکایی آن را تکذیب کردند، مانند دروغگویی درباره تجاوز جنسی نیروهای مقاومت به دختران یهودی یا سر بریدن کودکان یهودی توسط مقاومت تا افکار عمومی اسرائیل را علیه مقاومت مردم فلسطین بشورانند، به همین دلیل دشمن می خواهد با قتل و تخریب از مردم غزه انتقام بگیرد و اسرای فلسطینی را شکنجه کند تا جایی که برخی از اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی به شهادت رسیده اند، رفتار دشمن در کرانه باختری نیز نوعی وحشی‌گری است و کمتر از رفتار نازی ها در آلمان نیست.

برغوثی درباره اهداف دشمن در نوار غزه، تصریح کرد: به علت پایداری مردم فلسطین، فلسطینی‌ها هرگز غزه را ترک نمی‌کند، اما هدف نتانیاهو آن است که تمام ساکنان غزه را بیرون کند و بخشی از آن را با خاک یکسان کرده و به رژیم اسرائیلی ملحق کند.

نتانیاهو دو هفته قبل از شروع جنگ، نقشه اسرائیل و خاورمیانه جدید را به سازمان ملل برد و گفت این نقشه جدید 50 سال آینده است، در این نقشه کشورهایی که اقدام به عادی سازی کرده اند با رنگ سبز و رژیم صهیونیستی با رنگ آبی مشخص شده است، این نقشه شامل جولان اشغالی، کرانه باختری و نوار غزه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن فکر می کند که اگر نتواند ساکنان نوار غزه را آواره کند، شمال غزه را به بهانه اینکه منطقه امنیتی است با خاک یکسان می کند تا غیرقابل زندگی باشد.

برغوثی درباره مواضع غرب گفت: آمریکا کاملاً در کنار رژیم صهیونیستی است و بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به آنها چراغ سبز نشان داد در غیر این صورت، اگر آمریکا می خواست می توانست رژیم صهیونیستی را وادار کند که روزانه 1000 کامیون حاوی کمک را وارد غزه یا مجبور به آتش بس کند و این موضوعی است که آمریکا آن را نمی خواهد. البته لابی صهیونیستی قدرت تغییر نتایج انتخابات آمریکا را دارد زیرا شامل 44 سازمان یهودی از همه اقشار جامعه آمریکاست.

پربیننده ترین خبرها