تحریم‌های آمریکا علیه ۱۳ فرد و نهاد به بهانه حمایت مالی از انصارالله یمن

 تحریم‌های آمریکا علیه ۱۳ فرد و نهاد به بهانه حمایت مالی از انصارالله یمن
پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 21:26

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۳ فرد و نهاد را به بهانه انتقال ده‌ها میلیون دلار ارز به انصارالله یمن از منبع فروش و ارسال کالاهای ایرانی، تحریم کرد.

العالم - آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای ادعا کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شبکه پیچیده ای از صرافی ها و شرکت ها در چندین کشور از جمله یمن، ترکیه و سنت کیتس و نویس حمایت می کند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد که منابع مالی ارائه شده توسط ایران، حملات اخیر انصارالله به کشتی های تجاری در دریای سرخ را ممکن کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا به نقل از نلسون آمده است: «حوثی ها همچنان از ایران کمک مالی و حمایتی دریافت می کنند و نتیجه این حمایت ها مشخص است: حملات بی دلیل به زیرساخت های غیرنظامی و کشتی های تجاری، مختل کردن امنیت دریایی و تهدید تجارت بین المللی.»

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات نظامی این کشور اعلام کرد در میان وقوع حملات موشکی اخیر انصارالله یمن ، نیروی دریایی آمریکا در حال بررسی تقویت حفاظت از کشتی های تجاری در اطراف یک مسیر مهم کشتیرانی دریای سرخ است.

این رسانه آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: آمریکا در مورد تمهیدات افزایش امنیت در منطقه با اعضای گروه ضربت ترکیبی متشکل از ۳۹ کشور که وظیفه حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را بر عهده دارد، گفتگو کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی گفته‌اند که گفتگو ها بر روی احتمال همراهی کشتی‌های فعال در دریای سرخ و از طریق تنگه باب المندب به خلیج عدن متمرکز شده است.

نایب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه در جمع اعضای شورای آتلانتیک در واشنگتن گفته است که هفت عضو این نیرو پیشنهاد کمک داده اند. مقامات آمریکا از بیان اینکه کدام کشورها پیشقدم شده اند، خودداری کرده اند.

سی ان ان گفت: بحث در مورد تقویت گروه ضربت ترکیبی منعکس کننده نگرانی فزاینده در منطقه نسبت به مداخله انصارالله مورد حمایت ایران در این مسیر مهم است که روزانه میلیون ها لیتر نفت از آن می گذرد.

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها