پولیتیکو: آمریکا موعد پایان جنگ غزه را به اسرائیل اعلام کرده است

پولیتیکو: آمریکا موعد پایان جنگ غزه را به اسرائیل اعلام کرده است
شنبه 18 آذر 1402 - 10:17

در حالی‌ که رژیم صهیونیستی ادعا کرده که جنگ علیه نوار غزه را تا نابودی کامل جنبش حماس ادامه خواهد داد، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابعی اعلام کرد که دولت جو بایدن به این رژیم برای پایان دادن به این تجاوز ضرب‌الاجل مشخص کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، روزنامه آمریکایی "پولیتیکو" به نقل از سه مسئول در تل‌آویو اعلام کرد که دولت "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا به اسرائیل تأکید کرده است که فرصت دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ به جنگ علیه گروه حماس در نوار غزه پایان بدهد.

یک مسئول اسرائیلی به این روزنامه گفته است: آنها (دولت آمریکا) به ما توصیه کردند که به غزه نرویم، ولی ما رفتیم. به غزه رفتیم؛‌ زیرا این، تنها راه پیش روی‌مان برای نابود کردن حماس و آزادی گروگان‌ها بود. آنها به ما گفتند وارد تونل‌های "ترور" نشویم ولی اگر نشویم هرگز نمی‌توانیم حماس را نابود کنیم. به رغم اینکه حماس بیمارستان‌ها را به مراکز فرماندهی و کنترل تبدیل کرده است ولی آنها به ما گفتند که وارد ( بیمارستان‌ها) نشویم... ولی ما آنجا هم وارد شدیم و کاری را که می‌بایست انجام می‌دادیم، انجام دادیم.

این مسئول اسرائیلی، که پولیتیکو اشاره‌ای به هویتش نکرده است، گفت: ما هر آنچه را که برای دستیابی به پیروزی سرنوشت‌ساز لازم باشد انجام خواهیم داد.

گزارش پولیتیکو در حالی‌ است که روز پنجشنبه یک مقام کاخ سفید به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که آمریکا پایان جنگ غزه را از اسرائیل خواستار نیست و موعد نهایی برای پایان دادن به عملیات آن علیه این باریکه را خواستار نشده است.

پربیننده ترین خبرها