ركورد آمریکا در استفاده از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی+ ویدیو

 ركورد آمریکا در استفاده از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی+ ویدیو
شنبه 18 آذر 1402 - 19:28

رژیم صهیونیستی ركورددار استفاده از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی است.

العالم ـ آمریکا

آمریکا در استفاده از حق وتو به نفع تل‌آویو و حمایت بی حد و حصر از این رژیم اشغالگر جنایتکار رکوردها را جابجا کرده است.
وتودر همین زمینه «وسیم الاحمر» تحلیلگر سیاسی شبکه «فرانس ۲۴» می گوید: آمریکا برای ۴۴ یا ۴۵ مرتبه است که حق وتو را به نفع اسرائیل استفاده می‌کند.

آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی تردید نمی‌کند حتی به رغم اقدام این رژیم در زمینه کشتار جمعی فلسطینیان غزه و ارتکار جنایات جنگی در بمباران فلسطینیان این منطقه.
ایالات متحده آمریکا در تازه اقدام خود در زمینه حمایت بی حد وحصر از رژیم صهیونیستی (جمعه شب به وقت تهران) پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.
در همین زمینه اگنس کالامارد دبیرکل عفو بین‌الملل بامداد شنبه در بیانیه‌ای در تارنمای این سازمان گفت که آمریکا «بی‌اعتنایی سنگدلانه خود در قبال رنج غیرنظامیان» را نشان داد.

وی افزود: آمریکا به طرز بی‌شرمانه‌ای از وتوی خود استفاده تسلیحاتی کرد و اعتبار و توانایی خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تضعیف کرد.
ابی مکسمن رئیس و مدیرعامل «آکسفام آمریکا» نیز بامداد شنبه در بیانیه‌ای گفت: امروز دولت بایدن فرصت دیگری را برای عمل به ادعای خود درباره حمایت از حقوق بشر و نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون از دست داد.

وی افزود: دنیا برای پایان دادن کشتار جمعی وحشتناک در غزه و تمرکز بر آزادی اسرا و کمک به فلسطینی‌ها برای احیای زندگی خود آماده است.

پربیننده ترین خبرها