لحظه به لحظه با شصت و چهارمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ آمریکا قطعنامه درخواستی گوترش برای آتش بس را وتو کرد/ شمار شهدی غزه به ۱۷۴۹۰ نفر رسید

لحظه به لحظه با شصت و چهارمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه/ آمریکا قطعنامه درخواستی گوترش برای آتش بس را وتو کرد/ شمار شهدی غزه به ۱۷۴۹۰ نفر رسید
شنبه 18 آذر 1402 - 07:47

شصت و چهارمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه، بمباران و کشتار مداوم زنان و کودکان فلسطینی در حالی آغاز شده است که آمریکا به رغم درخواست دبیرکل سازمان ملل برای فعال‌سازی ماده ۹۹ درباره آتش بس در غزه، به تنهایی این قطعنامه را وتو و از ادامه کشتار فلسطینیان که از 17 هزار نفر فرار رفته است، حمایت کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

ایالات متحده آمریکا در حالی دقایقی پیش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه وتو کرد که ۱۳ عضو این شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند و انگلیس به آن رای ممتنع داد اما آمریکا به تنهایی مقابل این قطعنامه که خواستار توقف کشتار فلسطینیان بود ایستاد.

رأی‌گیری بر سر این قطعنامه با توجه به تلاش چند کشور عربی برای مجاب کردن آمریکا به امتناع از وتوی آن به تعویق افتاده بود. (جزییات بیشتر)

وتوی قطعنامه آتش بس شورای امنیت از سوی آمریکا در شرایطی است که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غز هم اکنون به ۱۷۴۹۰ نفر رسیده و از آنجا که در این حملات به طور گسترده مناطق مسکونی و خانه های فلسطینان هدف حملات موشکی و بمباران جنگنده های این رژیم قرار می گیرند، بیشتر شهدا را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با توجه به گستردگی تلفات انسانی در غزه، چهارشنبه شب (15 آذر ماه) در اقدامی که بسیار به ندرت انجام شده، با استفاده از اختیارات قانونی خود، ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل متحد را فعال کرد تا شورای امنیت این نهاد را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهد.

به دنبال ارسال این نامه از سوی دبیرکل سازمان ملل، منابع رسانه ای از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد طی روز جمعه (17 آذر ماه) برای بررسی جنگ غزه خبر دادند. این نشست اگر چه به دنبال درخواست گوترش از شورای امنیت صورت گرفت تا از نفوذ خود برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی در نوار غزه استفاده کند، اما با وتوی آمریکا مواجه شد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.


گزارش لحظه به لحظه از شصت و چهارمین روز (نهمین روز پس از پایان آتش بس موقت) حملات رژیم صهیونیستی به غزه:

22:45 | کودک فلسطینی که صهیونیستها او را کتک زدند

یک کودک فلسطینی از رنج خود و شهروندان فلسطینی که به مدت 5 روز متوالی در نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی با آزار، ضرب و شتم و توهین بازداشت شده بودند، سخن گفت. (جزئیات بیشتر)

22:43 | در گفتگو با العالم تشریح شد: روایت 2 آزاده فلسطینی از رنج های اسارت

دانیا حناتشه و عمر العطشان، دو جوان فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بودند و در تبادل اخیر بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی آزاد شدند، در گفت و گو با برنامه ضیف و حوار شبکه خبری العالم روایت رنج خود در زندانهای اسرائیلی را بازگو کردند. (جزئیات بیشتر)

21:31 | برهنه کردن غیرنظامیان فلسطینی، عریانی شکست "اسرائیل" را نخواهد پوشاند

"آریه کینگ" معاون شهردار شهر اشغالی قدس روز جمعه (17 آذر ماه) خواستار زنده به گور کردن «اسیران» فلسطینی در نوار غزه شده بود.

این گفته مشمئز کننده از سوی "آریه کینگ " مطرح شده که اکنون از سوی "ایتامار بن گویر" وزیر امنیت داخلی تروریست و نژادپرست رژیم صهیونیستی برای تصدی سمت شهرداری قدس اشغالی معرفی شده است. گفته کینگ در واکنش به تصاویر «اسرای فلسطینی» مطرح شده که نیروهای اشغالگر اسرائیلی اخیرا آنها را در هوای سرد روی شنزارهای غزه برهنه کردند. (جزئیات بیشتر)

20:51 | ویرانی بیمارستان یافا در غزه

بنابر گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم،‌ فعالیت بیمارستان یافا در نوار غزه که پذیرای تعداد زیادی سالمند بود، متوقف شده و بخش های عمل جراحی، درمانگاه، فوریت های پزشکی و دستگاه های پزشکی آن آسیب دیده است. (جزئیات بیشتر)

فیلم

20:11 | نیروهای مسلح یمن: عبور و مرور کشتی ها با هر ملیتی به رژیم صهیونیستی ممنوع است

نیروهای مسلح یمن از ممنوعیت عبور کشتی های اعزامی به رژیم صهیونیستی از هر ملیتی خبر دادند.

بنابر گزارش شبکه خبری العالم، « یحیی سریع » سخنگوی ارتش و نیروهای مردمی یمن امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هر کشتی که عازم رژیم صهیونیستی شود هدفی مشروع برای ما خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

20:00 | نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که عبور و مرور کشتی های عازم رژیم صهیونیستی از هر ملیتی ممنوع است.

19:57 | منابع فلسطيني: مقاومت فلسطین خودروهاي نظامی دشمن صهیونیستی را در محله الشجاعيه در شرق غزه هدف قرار داد.

19:55 | مقاومت اسلامی لبنان پایگاه اسرائیلی الحمرا را هدف قرار داد.

19:55 | گردانهای قسام از انهدام یک نفربر صهیونیستی با استفاده از بمب در شمال شهر خانیونس خبر داد.

19:54 | گروهانهای قدس تجمع دشمن صهیونیستی در شرق خانیونس در غزه را با موشک و خمپاره هدف قرار داد.

19:52 | منابع فلسطینی اعلام کردند که براثر بمباران ساختمانی مسکونی در اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا در شمال نوار غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی،دو فلسطینی شهید و شماری نیز زخمی شدند.

19:49 | رسانه های عبری از شلیک موشک ضد زره از جنوب لبنان به طرف پایگاه نظامی اسرائیلی در شمال فلسطین خبر دادند.

19:48 | گردانهای مجاهدین با موشک ضد زره یک تانک میرکاوای دشمن صهیونیستی را در شمال شرق خانیونس هدف گرفت و منفجر کرد.

19:46 | منابع فلسطینی: ارتش صهیونیستی با ادامه محاصره مدرسه خلیفه در شمال نوار غزه، تعدادی از جوانان آواره فلسطینی را بازداشت و در اقدامی ضد بشری آنان را وادار کرد که برهنه شوند.

19:44 | رژیم صهیونیستی با بمباران مرکز غزه حداقل 40 فلسطینی را به شهادت رساند.

19:43 | حمله نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به پایگاه دریایی الناقوره

19:41 | نیروهای مقاومت اسلامی لبنان مقر فرماندهی لشگر 91 دشمن صهیونیستی را در پادگان برانیت موشک باران کردند.

19:40 | گردانهای قسام پایگاه نظامی صهیونیستی رعیم را موشک باران کرد

19:38 | مقاومت اسلامی لبنان از حمله نیروهایش به تجمع پیاده نظام دشمن در اطراف پایگاه رویسه العاصی خبر داد.

19:37 | درگیری شدید در غرب اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه و شلیک گلوله های منور توسط رژیم صهیونیستی.

19:37 | رسانه های صهیونیستی از شلیک موشک از لبنان به پایگاه ارتش صهیونیستی در هاردوف در مزارع شبعا خبر دادند.

19:33 | ركورد آمریکا در استفاده از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی ركورددار استفاده از حق وتو به نفع رژیم صهیونیستی است.

آمریکا در استفاده از حق وتو به نفع تل‌آویو و حمایت بی حد و حصر از این رژیم اشغالگر جنایتکار رکوردها را جابجا کرده است. (جزئیات بیشتر)

18:39 | هلاکت افسر اسرائیلی که برای هدیه تولد دخترش خانه فلسطینی ها را منفجر کرد

مقاومت فلسطین از هلاکت سرگرد «موشه گرونبرگ» افسر ارتش رژیم صهیونیستی که تولد دخترش را با انفجار خانه های فلسطینیان جشن گرفت، خبر داد.

بنابر گزارش رسانه فلسطینی "غزة الآن" ، سرگرد «موشه گرونبرگ» از گردان ۲۷۱ رزمی مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی که چندی پیش در اقدامی ضد اخلاقی و جنون آمیز تولد دخترش را با انفجار خانه های فلسطینی ها جشن گرفت و از اقدامش فیلم گرفت و به دخترش تقدیم کرد، امروز طی درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین به هلاکت رسید. (جزئیات بیشتر)

18:27 | بازداشت 3870 و شهادت 270 فلسطینی در کرانه باختری از زمان عملیات طوفان الاقصی

رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به رغم کشتار فجیع فلسطینیان غزه، همزمان در کرانه باختری نیز با عملیات های متعدد نظامی درحال دستگیری گسترده و کشتار فلسطینیان این منطقه است. (جزئیات بیشتر)

17:59 | حملات موشکی و خمپاره‌ای قسام و گروهان‌های قدس به نیروهای اسرائیلی

نیروهای گردان های قسام شاخه نظامی حماس با انتشار اخبار و تصاویری از حمله خمپاره‌ای و موشکی به نیروهای اسراییلی در مناطق مختلف سرزمین های فلسطین خبر داد.

بنابر این گزارش،‌ گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروها و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی را بار دیگر در شمال شهر خان یونس در غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

17:40 | هزاران نفر در خیابان‌های منهتن در نیویورک در حمایت از مردم غزه تظاهرات کردند و خواستار توقف فوری جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و توقف کمک‌های مالی و نظامی آمریکا به این رژیم شدند.

فیلم

17:32 | شادی جالب رزمنده فلسطینی پس از انهدام تانک اسرائیلی

در بخشی از تصاویر منتشر شده در کانال تلگرامی سرایاالقدس، یکی از نیروهای مقاومت در حالی دیده می‌شود که در گوشه‌ای از خیابان‌های غزه پنهان شده و منتظر تانک مرکاوای اسرائیلی است. (جزئیات بیشتر)

فیلم

17:20 | گزارش العالم از هشدار نیروهای مسلح گردان جنین به رژیم صهیونیستی

نظامیان رژیم صهیونیستی از روز گذشته در حالی روستای یعبد و اطراف آن را پس از عملیات تیراندازی گردان جنین که به زخمی شدن دو اسرائیلی منجر شد، محاصره کرده اند که این گردان ها هشدار داده که حملات سنگین تری در انتظار آنها خواهد بود . (جزئیات بیشتر)

16:57 | ترس صهیونیست‌ها از نیروهای مقاومت حماس

یک شکبه تلویزیونی صهیونیستی با انتشار تصاویر گردان های قسام که از مقر نظامیان صهیونیست از فاصله نزدیک فلیمبرداری کرده،‌ ترس و نگرانی خود را بیان می کند. (جزئیات بیشتر)

فیلم

16:35 | حزب الله نیروهای اسرائیلی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد که گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه المطله در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی به آنها وارد کرده است. (جزئیات بیشتر)

16:24 | درگیری‌های شدید نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان اشغالگر اسرائیلی در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه

فیلم

16:13 | رژیم صهیونیستی به کشتن یکی از اسرای خود در غزه اعتراف کرد

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم رسما به کشته شدن یکی از نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه جریان تلاش برای آزادی او اذعان کرده است. (جزئیات بیشتر)

15:53 | یک بالگرد نظامی اسرائیلی در بیمارستان بیلینسون در تل آویو پس از ضربات سختی که ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه دریافت کرد، به زمین نشست.

فیلم

15:50 | منابع عبری زبان از به صدا در آمدن آژیر خطر در برخی شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه خبر دادند.

15:46 | روزنامه صهیونیستی: بخش توانبخشی روزانه 60 نظامی مجروح را پذیرش می کند

روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت شمار نظامیان صهیونیستی مجروح به 5 هزار نفر رسیده است و بخش توانبخشی روزانه 60 نظامی مجروح را پذیرش می کند که اغلب آنها دچار آسیب های شدید شده اند. (جزئیات بیشتر)

15:44 | رفتار داعشیِ اسرائیل در بازداشت دسته جمعی و برهنه کردن غیرنظامیان غزه

انتشار تصاویری از بازداشت دسته جمعی غیرنظامیان در غزه و برهنه کردن آنها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی جهان داشته است. (جزئیات بیشتر)

14:48 | برگزاری نماز جمعه مسجدالاقصی در خیابان‌های قدس

بعد از ممانعت پلیس رژیم اشغالگر از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی، هزاران نفر نماز جمعه را در خیابان‌های نزدیک شهر قدیم قدس اشغالی برگزار کردند. (جزئیات بیشتر)

14:39 | گردان‌های قسام نیروها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در شمال شهر خان‌یونس با خمپاره هدف قرار داد

14:32 | ویدئو | رنج کودکان فلسطینی و آرزوهای کوچک این مظلومان

فیلم

14:10 | عزادار شدن وزیر اسرائیلی برای دومین بار در جنگ غزه

به دنبال اعلام کشته شدن خواهرزاده گادی آیزنکوت در جنگ غزه، باز هم صدای آه و ناله های مقامات صهیونیست در "اسرائیل" طنین انداز شد. (جزئیات بیشتر)

13:54 | ویدیوی از حمایت خلاقانه اسپانیایی‌ها از غزه

فیلم

13:47 | تظاهرات در یمن در حمایت از غزه

فیلم

13:41 | وزارت بهداشت فلسطین : 273 شهید از زمان اعلام جنگ غزه و 451 شهید از ابتدای سال جاری در کرانه باختری

13:39 | آژیرهای خطر در مسکاف عام در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد

13:32 | سازمان جهانی غذا: مردم غزه از بیماری‌ها و کمبود غذا رنج می‌برند و تنها راه کمک به آنها آتش بس است. برای رسیدن به فلسطینی‌ها به بیش از یک گذرگاه و گذرگاه امن نیاز داریم.

13:25 | اسامه حمدان از رهبران حماس:

- وتوی آمریکا چراغ سبز به اسرائیل برای ادامه تجاوزات است.

- دولت آمریکا با این اقدام خواهان ادامه تجاوز علیه غزه است.

- ما آماده پاسخگویی به هرگونه تلاش سیاسی برای توقف تجاوز هستیم.

12:37 | خودکشی اخلاقی آمریکا در نوار غزه! (جزئیات بیشتر)

12:14 | حمله حزب‌الله به یک پایگاه رژیم صهیونیستی در مرز لبنان (جزییات بیشتر)

1

11:57 | یدیعوت آحاراونوت: 5 هزار سرباز اسرائیلی از 7 اکتبر تا کنون مجروح شده‌اند؛ روزانه حدود 60 سرباز و افسر مجروح می‌شوند.

11:38 | وداع با شهدا در خان‌یونس...؛آنها در حملات روزهای اخیر رژیم اشغالگر به این منطقه به شهادت رسیدند.

گالری

11:40 | آژیر خطر در شهرک ماگین در اطراف نوار غزه به صدا درآمد

11:38 | رئیس بیمارستان اروپایی غزه: مجروحان ما به بیش از یک پزشک متخصص نیاز دارند. بیشتر بیماران ما بر روی زمین درمان می‌شوند. امکان انتقال مجروحان به بیمارستان وجود ندارد. 2 امدادگر در حمله هوایی رژیم اشغالگر مجروح شدند. اوضاع این بیمارستان فاجعه‌بار است.

11:31 | یک افسر و بازجوی سابق شاباک،سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، درباره یحیی السنوار رئیس حماس در غزه و 180 ساعت بازجویی از وی سخن گفته است.

11:12 | وزارت بهداشت فلسطین در غزه: 62 شهید و 99 مجروح ظرف چند ساعت وارد بیمارستان ناصر در جنوب نوار غزه شدند.

11:09 | توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرهای طیر حرفا، بلیدا و محیبیب در جنوب لبنان را هدف قرار داد

11:06 |مسئول صهیونیست خواستار زنده به گور کردن اسرای فلسطینی شد! اظهارات توهین‌آمیز این فرد واکنش فعالان مجازی را در پی داشته است.

10:59 | مدیر وزارت بهداشت در غزه: رژیم اشغالگر مدرسه الخلیفه که بیش از 10 هزار آواره را در خود جای داده محاصره کرده و تک تیراندازان این رژیم به سوی آنها تیراندازی می‌کنند.

10:53 | وزارت بهداشت فلسطین:بر اثر بمباران مستمر استان الوسطی در نوار غزه، طی 24 ساعت گذشته 71 شهید و 160 مجروح وارد بیمارستان شهدای الاقصی شدند.

10:27 | در حالی‌ که رژیم صهیونیستی ادعا کرده که جنگ علیه نوار غزه را تا نابودی کامل جنبش حماس ادامه خواهد داد، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابعی اعلام کرد که دولت جو بایدن به این رژیم برای پایان دادن به این تجاوز ضرب‌الاجل مشخص کرده است.

10:21 | ایران وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا را محکوم کرد (جزئیات بیشتر)

10:16 | تصاویری از اردوگاه‌های آوارگان در رفح...

1

10:05 | درگیری میان نیروهای مقاومت و ارتش رژیم اشغالگر در محور ابوشرخ در غرب اردوگاه جبلیا

10:03 | مردم یمن با شرکت در راهپیمایی های ضد صهیونیستی، آمادگی خود را برای شرکت در نبردهای طوفان الاقصی در غزه و اعمال همه گزینه‌های بازدارنده علیه قاتلان کودکان و زنان فلسطینی اعلام کردند.

09:51 | بازداشت دو جوان فلسطینی در رام‌الله توسط نظامیان صهیونیست

1

09:32 | درگیری‌های مسلحانه نیروهای مقاومت با نظامیان صهیونیستی نزدیک شهرک قباطیه در جنوب جنین

1

09:14 | کودکان قربانی حملات بی‌وقفه رژیم اشغالگر به نوار غزه

1

09:08 | جنبش حماس اقدام واشنگتن به وتوی طرح آتش‌بس شورای امنیت در عصر روز جمعه (17 آذر ماه/ 8 دسامبر 2023) را "شرکت مستقیم آمریکا در قتل عام ملت فلسطین عنوان کرد".

09:03 | اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی...

گالری

09:00 | تدابیر ترکیه برای جلوگیری از ترور رهبران حماس؛ سازمان اطلاعات ملی ترکیه و اداره مبارزه با جاسوسی تلاش می‌کنند تا هرگونه عملیات برای ترور رهبران جنبش مقاومت حماس در خاک این کشور را خنثی کنند.

08:51 | فلسطین الیوم: حملات گسترده و شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

08:47 | تداوم درگیری‌های شدید در شرق خان‌یونس

08:38 | خارج کردن یک فلسطینی از زیر آوار حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه دیرالبلح در نوار غزه

1

08:08 | دست کم 4 شهید در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بهاردوگاه النصیرات در غزه

07:51 | ویدیویی از موبایل بازی نماینده آمریکا در سازمان ملل به محض آغاز سخنرانی نماینده فلسطین

1

07:43 | درگیری شدید نیروهای مقاومت با اشغالگران صهیونیست در شهر نابلس

1

07:40 | 5 شهید و مجروح در حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به منزل خانواده شتیوی در غرب گذرگاه رفح در جنوب غزه

07:15 | گردان‌های قدس: صبح امروز رزمندگان ما حملات گسترده زمینی نظامیان صهیونیستی به اردوگاه عقبه جبر را دفع کردند؛ در این درگیری خسارات و تلفاتی به دشمن صهیونیستی وارد شد.

07:31 | حملات شدید جنگنده‌های رژیم اشغالگر به غرب خان‌یونس در جنوب نوار غزه

07:28 | در تماس تلفنی با گوترش؛

- وزیر امور خارجه ایران ضمن اشاره به گفتگوی تلفنی خود با رهبران مقاومت فلسطین: تا زمانی که آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی و ادامه جنگ حمایت می‌کند، نه تنها گسترش دامنه جنگ که روی داده، بلکه احتمال انفجار غیرقابل کنترل در وضعیت منطقه وجود دارد.

- استفاده از ماده ۹۹ منشور ملل متحد، اقدامی شجاعانه از سوی شما برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بوده و مورد حمایت افکار عمومی جهان است.

- گوترش: اوضاع انسانی در غزه فاجعه بار است و فعال شدن ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۹ تاکنون صورت نگرفته است.

07:20 | گردان‌های القسام صحنه‌هایی از درگیری با خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای شهر غزه را منتشر کرد

1

07:19 | رژیم صهیونیستی از آمریکا بابت وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه تشکر کرد؛ گیلاد عردان، نماینده اسرائیل قطعنامه‌ای را که خواستار آتش‌بس در غزه بود «تحریف‌شده» توصیف کرد. وی مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

07:15 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: منابع مطبوعاتی اعلام کرد که در حمله جنگنده های رژیم اشغالگر به منزل خانواده شتیوی در غرب گذرگاه رفح در جنوب غزه 5 نفر شهید و مجروح شدند.

07:03 | خبرگزاری فلسطینی شهاب: گردان های قدس - شاخه اریحا اعلام کرد که این نیرو صبح امروز (شنبه) حملات گسترده زمینی نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر را دفع و در درگیری با مهاجمان خسارات و تلفاتی به آنها وارد کرد.

خبر تکمیل می شود

پربیننده ترین خبرها