به دنبال اعلام ممنوعیت عبور و مرور کشتی های صهیونیستی مطرح شد؛

هشدار صنعا به آمریکا و صهیونیست ها درباره هرگونه حماقت حمله به نیروهای یمنی

هشدار صنعا به آمریکا و صهیونیست ها درباره هرگونه حماقت حمله به نیروهای یمنی
شنبه 18 آذر 1402 - 23:24

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به رژیم اسرائیل و آمریکا در باره هرگونه حماقت حمله به نیروهای مسلح یمن که برای دفاع از فلسطنیان نوار غزه هر گونه عبور ومرور کشتی ها به سوی سرزمین های اشغالی را ممنوع اعلام کرده است، هشدار داد.

العالم ـ یمن

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن شنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم تأکید کرد: اگر رژیم اسرائیل و آمریکا بخواهند به نیروهای مسلح یمن که منافع آنها را به علت ادامه کشتار در نوار غزه هدف قرار می دهد، پاسخ دهند؛ مواضع حساس آنها را هدف قرار خواهیم داد و دامنه جنگ نیز گسترش خواهد یافت.

بنابر این گزارش، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: هرگونه کشتی که عازم سرزمین های اشغالی شود، هدفی مشروع برای ما خواهد بود.
سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد که ارتش یمن بر ادامه فعالیت تجاری کشتی های کلیه کشورها به جز کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا با مقصد بنادر سرزمین های اشغالی تأکید دارد.
الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در این باره اظهار داشت: این بیانیه یک بیانیه تاریخی برای یمن است. یمنی که تحت محاصره و مورد حمله قرار گرفت و نیروهای شرور و سرکش به مدت 9 سال علیه آن متحد شدند، اما امروز به حمایت و یاری مظلومان غزه و سراسر فلسطین برخاسته است.

وی افزود: از این رو، این بیانیه یک بیانیه تعیین کننده است که در نتیجه تشدید عملیات نظامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و به منظور حمایت و پشتیبانی از برادران ما در فلسطین صادر شده است.
وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن اظهار داشت: هدف قرار دادن کشتی های اسرائیلی مرحله اول و تعیین کننده در این درگیری بود و امروز دشمن تلاش کرده است که از کشتی های سایر کشورها و سایر شرکت های کشتیرانی اعم از خارجی یا عربی و سایر بازرگانان استفاده کند. از این رو، این هشدار از طریق هدف قرار دادن کشتی‌هایی که کالا به رژیم صهیونیستی منتقل خواهند کرد، وارد فاز اجرایی شده است و آنها در تیررس نیروهای مسلح یمن خواهند بود و هدف مشروعی به شمار خواهند رفت.

الشامی گفت: این تصمیم در چارچوب کاهش فشار بر برادرانمان در فلسطین و گشوده شدن گذرگاهها برای رساندن کمک ها، غذا و دارو به آنها و همچنین در پاسخ به وتوی پیش نویس قطعنامه برقراری آتش بس و توقف تجاوزگری علیه نوار غزه در شورای امنیت از سوی آمریکا اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و آمریکا متوجه شده اند که اگر به حمله نیروهای یمنی به کشتی های اسرائیلی پاسخ بدهند عواقب ناگواری در پی خواهد داشت و آنها بیشترین آسیب را خواهند دید، زیرا ما 9 سال جنگیدیم و آنها مستقیما علیه مردم، نیروهای ما و ارتش ما جنگیدند. بنابراین، امروز آنها می دانند که اگر مستقیماً مداخله کنند و بخواهند به حملات ما پاسخ دهند، آسیب زیادی به آنان وارد می‌شود و ما سایر اهداف و مواضع حساس آنها هدف قرار می دهیم.

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن ادامه داد: در این صورت عملیات های ما افزایش خواهد یافت و نبرد بیشتر از گذشته گسترش می‌یابد که در چنین صورتی آنها بازنده خواهند شد، لذا رژیم صهیونیستی مجبور است بسیار دقیق اوضاع را محاسبه کند، به ویژه که با ذهنیت اقتصادی و سیاسی حرکت می کند و نمی خواهد ببازد، بلکه می خواهد در این نبرد طرف های دیگر را به عنوان نماینده اش به صحنه نبرد بفرستد.
الشامی گفت: دشمنان در سالیان گذشته تمام توان خود را علیه ما به کار گرفتند اما هیچ موفقیتی نداشتند و امروز دیگر برگ برنده ای در دست ندارند که بتوانند علیه ما از آن استفاده کنند اما ما برای مقابله با هر چالشی به خداوند متعال، توانمندی هایمان و راهکارهای راهبردی مان اتکا می کنیم.
وی افزود: نیروهای مسلح یمن دارای بانک اطلاعاتی بزرگی از نقاط ضعف و اهداف دشمن هستند و تمامی تحرکات بین المللی، آمریکایی و اسرائیلی را به دقت رصد می کنند و سلاح هایی در اختیار دارند که می توانند با آن دشمن را بازدارند.
الشامی تصریح کرد،‌ در این میان دشمن به رسانه هایش دستور داده هیچ مطلبی درباره هدف قرار گرفتن مواضعش از طریق موشک های یمنی یا فلسطینی منتشر نکنند و چنین اخباری را سانسور کنند، ارتش صهیونیستی که خود را ارتش شکست ناپذیر می دانست اینک در مقابل مقاومت مقاومت با شکست مواجه شده است.
وی افزود: در بیانیه نیروهای مسلح یمن تاکید شده که هر کشتی که به بنادر اسرائیل کالا حمل کند هدف قرار خواهد گرفت لذا باید آن را جدی بگیرند.
وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت: عربستان و امارات با ما وارد فاز آتش بس شده اند و شروط امروز ما مانند گذشته است، یعنی لزوم احترام به استقلال و آزادی یمن اما مشکل آن است که این دو کشور از آمریکا دستور می گیرند که آمریکا نیز خود در باتلاق بزرگ غزه غرق شده است.

پربیننده ترین خبرها