انتقام گیری آمریکا از یمن به خاطر حمایت از فلسطین

يکشنبه 19 آذر 1402 - 10:29

نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، از ورود کشتی‌های عبور کننده از دریای سرخ و دریای عرب به سمت رژیم صهیونیستی از هر ملیتی که باشد در صورت عدم ارسال نیازهای غذایی و دارویی نوار غزه جلوگیری خواهد کرد.

العالم یمن

در همین حال، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد آمریکا در حال مذاکره با کشورهای عربی برای انجام اقدام نظامی علیه یمن است.

صنعا از نخستین روز حملات اسرائیل به نوار غزه با تمام توان به حمایت از مقاومت فلسطین ادامه داده است.

نیروهای مسلح یمن افزود: هر کشتی که به سمت دشمن اسرائیلی حرکت کند، هدف قانونی نیروهای یمنی خواهد بود و این نیروها بر تمایل یمن به تجارت جهانی برای همه کشورها به جز کشتی هایی که با اسرائیل همکاری می کنند، تاکید و نسبت به همکاری همه کشتی ها و شرکت ها با بنادر اسرائیل هشدار داد.

سردار سرتیپ یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: درنتیجه ادامه کشتارهای هولناک، نسل کشی و محاصره اهالی غزه توسط دشمن صهیونیستی، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند از عبور هر کشتی با هر ملیتی به سمت رژیم صهیونیستی در صورت عدم ارسال نیازهای غذایی و دارویی نوار جلوگیری می کنند.

ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی یمن، تاکید کرد بیانیه نیروهای مسلح یمن بی دلیل نبوده و یمن بانک اطلاعاتی بزرگی درباره نقاط ضعف و اهداف دشمن دارد. وی افزود: نیروهای مسلح یمن پس از ارائه یک طرح جامع، موضع گیری کردند و نیروهای یمنی هر کشتی حامل کالا به بنادر اسرائیل را در صورت عدم ارسال مواد غذایی و دارویی به غزه، هدف قرار خواهند داد.

وی گفت: هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی مرحله اول و تعیین‌کننده این درگیری بود و امروز دشمن از کشتی‌های سایر کشورها و سایر شرکت‌های کشتیرانی اعم از خارجی یا عربی و سایر بازرگانان استفاده می کند به همین دلیل ،هشدارها لازم الاجرا می شوند.

پس از اعلام خبر مذاکره واشنگتن با کشورهای عربی برای انجام اقدام نظامی علیه صنعا توسط بلومبرگ، به نظر می رسد که آمریکا در تلاش است جبهه جنگ جدیدی را علیه یمن باز کند. بلومبرگ به نقل از منابعی ناشناس گزارش داد آمریکا مذاکراتی را با کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات برای حمله نظامی به نیروهای یمنی در پاسخ به حملات این کشور علیه رژیم اشغالگر اسرائیل آغاز کرده است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها