الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک هوابه‌هوای مجید به پدافند هوایی ارتش + تصاویر

الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک هوابه‌هوای مجید به پدافند هوایی ارتش + تصاویر
يکشنبه 19 آذر 1402 - 10:26

فرمانده کل ارتش گفت: الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید توان قابل ملاحظه‌ای را به نیروی پدافند هوایی اضافه خواهد کرد.

العالم - ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید که در دانشگاه افسری خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خداوند متعال را شاکریم که پس از مدت‌ها کار، تلاش، طراحی و برنامه ریزی امروز یک مرحله دیگری از ارتقای توان نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را شاهدیم.

وی ادامه داد: ما از مدت‌ها قبل این نیاز را احساس می‌کردیم که بایستی پرنده‌ای داشته باشیم که همه چیز آن از درون توسط دانشمندان داخلی کشورمان ساخته شده باشد و با قیمتی بسیار ارزان بتواند ماموریت‌هایی را که فعلاً ما توانایی انجام آن را نداریم و یا مجبوریم با هزینه‌های گزاف آن ماموریت‌ها را انجام بدهیم را انجام دهد؛ این کار به سرانجام رسید و اولین بار در رزمایش چندی پیش، آزمایش موفق عملیاتی خود را پشت سر گذاشت.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: حدود یک ماه قبل بخشی از این پرنده‌های تازه مسلح شده به نیروی پدافند هوایی ارتش ملحق شدند؛ امروز مرحله دوم الحاق پهپادهای کرار مسلح به موشک هوا به هوای مجید که نمونه‌هایی از آن را به عنوان نماینده مناطق مختلف نیروی هوایی شاهد بودید در این مراسم به مناطق مختلف نیروی پدافند هوایی ارتش ملحق شدند و توان قابل ملاحظه‌ای را به نیروی پدافند هوایی اضافه خواهند کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان بایستی در راهبردها، راکنش های نبردهای هوا به هوای خود را به خصوص در ابعاد هواپیماهای بدون سرنشین تجدید نظر قطعی کنند و نیروی پدافند هوایی امروز در این عرصه دست بالایی در نبردهای هوایی خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها